Puhelimen akku ei kestä? Lue, miten parannat akun kestoa!

Eikö puhelimesi akku ole mielestäsi toivotulla tasolla? Tuntuuko, että joudut lataamaan puhelintasi ehkä liian usein? Ei hätää, et suinkaan ole ongelmasi kanssa yksin ja akun kestosta onkin tullut viimeisten vuosien aikana kriittinen tekijä. Aloitetaan kuitenkin siitä, että olipa sinulla millainen puhelin tahansa on hyvä varautua siihen, että nykypäivänä sinun on ladattava akku vähintään kerran päivässä. Yleensä puhelin laitetaankin yöksi lataukseen, se on aamulla täysi ja illalla akku alkaakin olemaan jo tyhjä. Se on täysin normaalia. 

Puhelimen yhteydet

Laitteen yhteydet, kuten WiFi, GPS, Bluetooth, NFC, Mobiilitukiasema, 4G ja 5G yhteydet ovat kenties suurin yksittäinen akkua kuluttava tekijä. Jos sattumoisin olet vähän heikommalla verkkoalueella ja käytössäsi on 5G puhelin sekä 5G liittymä, hakee puhelin jatkuvasti "parempaa" kenttää (vaikka se olisi näyttö kiinni taskussa) ja se jos mikä kuluttaa akkua. Kannattaakin miettiä, ehkä laitteen yhdistämistä 4G verkkoon. Toisekseen muut yhteydet kuluttavat myös akkua ja ne kannattaakin sulkea, ellei niitä käytä. Tämä toki voi olla hankalaa, sillä yleensä laitteisiin voi olla yhdistettynä bluetooth yhteyden kautta esimerkiksi älykello tai kaiutin.

Yhteyksistä on pakko vielä mainita se, että ethän käytä mobiililaitettasi tukiasemana (eli WiFi yhteyden jakamiseen) ellei ole aivan pakko ja silloinkin vain pakollisen ajan. Ominaisuus syö todella todella nopeasti akun ja heikentää sen kuntoa pahimmillaan jo muutamien kertojen jälkeen. 

Taustalla olevat sovellukset 

Myös taustalla olevat ja päivittyvät sovellukset kuluttavat akkua. Vaikka sovelluksen sulkee, voi se silti jäädä taustalla päivittymään, kuten vaikka erilaiset uutissovellukset, jotka hakevat esimerkiksi 15 min välein uudet uutiset uutissyötteeseen, vaikka et sovellusta avaisikaan. Kannattaakin pohtia, onko esimerkiksi sähköpostien tai muiden sovellusten hyvä päivittyä jatkuvasti vai esimerkiksi muutaman tunnin välein tai silloin, kun itse sovelluksen avaa. Päivityksiä voit säätää sovellusten asetuksista. 

Usein laitteissa on myös jokin pilvitallennus, kuten iCloud tai Google Drive, johon sovellukset ja tiedostot tallennetaan. Usein synkronoinnit ovat aika ovelia ja pyörivät tausalla ilman sen suurempaa ilmoitusta. Kannattaakin tarkistaa synkronointien asetukset ja vaikka säätää se niin, että laite synkronoi tiedostot esimerkiksi kerran viikossa, yö aikaan. 

Näytön kirkkaus ja resoluutio 

Näytöt ovat nykypäivänä ottaneet hurjan askeleen eteenpäin. Esimerkiksi puhelimissa nähdään 6 tuuman näytöllä jo huikeita, 4K resoluutioita. Tähän kannattaakin kiinnittää huomiota ja ottaa käyttöön esimerkiksi automaattinen kirkkauden säätö, joka sisätiloissa säätää kirkkautta pienemmälle ja usein Android mallissa voitkin säätää myös resoluutiota ja se kannatta asettaa pienimmälle mahdolliselle asetukselle. Useinkaan puhelimen näytöllä resoluution muutosta tuskin edes huomaa, mutta sillä on suuri vaikutus akun kestoon. 

Tutustu laitteen omiin virransäästö ominaisuuksiin 

Usein valmistajat ovat varustaneet laitteet myös omilla, virransäästö ominaisuuksilla, jotka käyttäjä voi kytkeä päälle muutamalla painalluksella. Ne rajoittavat mukavasti laitteen ominaisuuksia, tehoja ja laskevat virran kulutusta automaattisesti. Usein käyttäjä ei juurikana edes huomaa, että ominaisuus on päällä, mutta samalla se pidentää akun kestoa huomattavasti. 

Älä jätä puhelinta lataukseen yöksi, äläkä lataa akkua liian kuumassa 

Kuinka kätevää se olisikaan, kun laitteen jättää yöksi lataukseen ja aamulla akku on täynnä! Tämä ei ole kuitenkaan kovin suotavaa, sillä akku saattaa kärsiä. Suositellemmekin lataamaan akun esimerkiksi noin 80-90 prosentin valmiuteen, ennen nukkumaanmenoa ja lataamaan hetken vaikka aamulla tai päivällä. Usein muutama lyhyempi lataus on parempi, kuin yksi pitkä, yön yli. 

Kuinka pitkään akun kuuluisi kestää?

Erittäin hyvä kysymys. Kuten tässä kävimme läpi, akun kestoon vaikuttaa todella monet tekijät ja niiden summa. Yhtä oikeaa vastausta (esimerkiksi tuntimäärää) ei valitettavasti ole, vaan se riippuu siitä, mikä laite on kyseessä, mitä sillä tehdään ja mitkä ovat sen ominaisuudet. 

Hyvä sääntö kuitenkin on, että akku kestää käytöstä riippuen 5 tunnista noin 20 tuntiin. 5 tuntia tarkoittaa sitä "heavy" käyttäjää, eli jossa kaikki ovat maksimissaan ja laitteella ei juurikaan muuta tehdä kuin esimerkiksi katsotaan videoita yms. Vastaavasti 20 tuntia voisi olla todella satunnaisen käyttäjän akun kesto, ehkä puhut pari puhelua ja tarkistat kerran tai kaksi sähköposti, mutta muuten käyttö todella vähäistä. Mikäli akun kesto muuten mietityttää, netistä löytyy paljon erilaisia testejä, joissa on testattu akun kuntoa. 


Posti
Pikkupaketti3,99€
Postipaketti7,99€
Kotiinkuljetus 18,99€
Matkahuolto
Bussipaketti8,99€
Pikapaketti19,99€
Kotijakelu19,99€
Maksutavat
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä

Tilaukset tehdään kotisivuillamme olevan ostoskorin avulla ja tilaukset maksetaan Paytrailin tai Klarna-maksupalvelun avulla. Tilaukset puhelimen tai sähköpostin välityksellä eivät ole turvallisuussyistä mahdollisia. Alle 18-vuotiaan on pyydettäessä annettava huoltajansa yhteystiedot, jotta voimme varmistaa huoltajan suostumuksen kauppaan. Hyväksymällä toimitusehdot hyväksyt Halpis Group Oy:n tietosuojaselosteen.

Asiakkaan tarkastusvelvollisuus

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen vastaanotettuaan sen ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa. Mikäli tässä tarkastuksessa havaitaan tuotteessa jotakin vikaa, on asiakkaan välittömästi (viimeistään viikon kuluttua tuotteen vastaanottamisesta) otettava yhteyttä sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi. Jos vika on ilmennyt tässä tarkastuksessa ja viasta ilmoitetaan kuitenkin vasta myöhemmin, takuu ei välttämättä korvaa ongelmaa, koska siitä ei ilmoitettu ajoissa.

Takuuehdot

Tuotteillamme on aina vähintään 12kk kuukauden takuu, mutta takuuaika kannattaa aina tarkistaa tuotekuvauksesta. Muutamilla malleilla takuu on 24kk. Takuu alkaa aina ostohetkestä (Postin ja Matkahuollon kautta toimitettavat tuotteet). Jos viallinen tuote vaihdetaan vastaavanlaiseen tuotteeseen, takuu ei ala uudestaan, vaan korvattavan tuotteen takuu jatkuu loppuun asti. Takuumme ei kuitenkaan korvaa normaalia kulumista ja käyttäjästä johtuvia vikoja kuten:

  • Vesivahinkoja tai asiakkaan virheistä aiheutuneita vikoja. Vaikka valmistaja ilmoittaisi sivuillaan tuotteen kestävän vettä, kaikki kosteusvauriot puhelimille/tabletille/tietokoneelle/muulle laitteelle on aina rajattu takuun ulkopuolelle
  • Näytön fyysisiä hajoamisia
  • Ohjelmistovikoja
  • Jos laite on kytketty maadoittamattomaan pistorasiaan
  • Normaalia kulumista
  • Puhelin on fyysisesti avattu itse/kolmannen osapuolen toimesta
  • Tuotteen vahingoittuminen Postissa lähettäjän huolimattomuuden vuoksi
  • Mikäli IMEI tai sarjanumero on poistettu/raaputettu lukukelvottomaksi
  • Muut välilliset ja taloudelliset vahingot
  • Rungon vääntyminen
  • Jos tuotetta on yritetty huoltaa/korjata asiakkaan itsensä tai kolmannen osapuolen toimesta, emme myöskään korvaa mahdollisia kolmannelle osapuolelle maksettuja huoltokustannuksia, sillä kaikki huollot tehdään aina meillä
  • Omien tiedostojen häviäminen

Takuukorjauksessa voi mennä tarvittavasta korjauksesta riippuen parista päivästä muutamaan viikkoon. Takuu ei korvaa fyysisiä vahinkoja, joiden voidaan olettaa aiheutuneen käyttäjän toiminnasta. Jos tuotteessa ilmenee vikaa, on siitä ilmoitettava mahdollisimman nopeasti. Jos viallista tuotetta käytetään, eikä sen viasta ilmoiteta ajoissa, mahdolliset viasta johtuneet muut viat ja/tai ongelmat eivät tällöin kuulu takuuseen, koska ongelmasta ei ole informoitu ajoissa. Mikäli tuote lähetetään huoltoon ja ilmenee, ettei vika kuulu takuun piiriin, voidaan tarkastuksesta peritä 20 euron postikulut. Takuuhuollot tehdään aina meillä (Huoltajana Halpis Group Oy), eikä tuotteita voi viedä takuuhuoltoon kolmannelle osapuolelle. Emme korvaa mitään kolmannelle osapuolelle maksettuja huoltokustannuksia. Emme lähetä takuuhuollon ajaksi korvaavaa puhelinta emmekä tee vaihtoa toiseen laitteeseen ennen kuin huollettava, viallinen puhelin on vastaanotettu huollossamme. Viallisia tuotteita ei suoraan vaihdeta toiseen vastaavaan, vaan se ensisijaisesti pyritään korjaamaan. Mikäli korjausta ei pystytä tekemään kohtuullisessa ajassa, laite vaihdetaan toiseen vastaavaan malliin. Halpis Group Oy pidättää oikeuden tarkistaa laitteissa ilmoitetut viat ja se voi kestää 3-7 työpäivää. Mahdollinen maksun palautus (tilauksen perumisen yhteydessä) tehdään vasta tarkistuksen jälkeen. Ostamalla tuotteen ja lähettämällä tuotteen takuuhuoltoon hyväksyt edellä mainitut takuuehdot ja asiakas on myös velvollinen tutustumaan näihin takuuehtoihin, ennen tuotteen käyttöönottoa. 

Takuuhuolloissa laitteisiin voidaan vaihtaa osia, kuten akku tai näyttö. Tietyt mallit/merkit voivat ohjelmistossa ilmoittaa, että laite ei tunnista osaa Applen alkuperäiseksi. Apple on lukinnut näytöissä ja muissa vaihdetuissa osissa olevan piirilevyn datan jonka vuoksi vain Applen valtuuttaman liikkeet pystyvät poistamaan ilmoituksen. Ilmoituksesta huolimatta kaikki laitteet toimivat normaalisti. Ilmoitus poistuu 15 päivän kuluttua, jonka jälkeen sen löytää asetuksista. Ostamalla tuotteen hyväksyt sen, että takuuhuolloissa laitteisiin voidaan vaihtaa osia ja ne saattavat ilmoittaa kyseisen, edellä mainitun ilmoituksen. 

Palautusoikeus

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli tilaukseen on luvattu veloituksetta mukaan tuotteita ja kyseisiä veloituksetta luvattuja tuotteita ei palauteta muun tilauksen perumisen yhteydessä, on myyjällä oikeus veloittaa näistä veloituksetta annetuista, palauttamattomista tuotteista sen hetkinen hinta, joka on sivuolla listattuna. Hinta otetaan huomioon asiakkaalle palautettavassa summassa. Tilauksesta maksettu summa palautetaan alkuperäiselle maksutavalle (tai Klarna lasku hyvitetään) 3-7 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu. Summaa ei palauteta ennen, kuin laite on otettu meillä vastaan ja tarkistettu, että se täyttää palautuksen ehdot, kuten esimerkiksi se, että Apple ID/Gmail tunnukset on poistettu. 

Rajoitukset palautusoikeudessa

Sähköpostiin digitaalisesti toimitetuilla tuotteilla, kuten erilaisilla ohjelmistoilla ei niiden luonteensa vuoksi ole vaihto- tai palautusoikeutta, kun tuote on toimitettu. Varmista ennen ostamista, että kyseinen tuote sopii tarkoitukseesi. Voit tarvittaessa varmistaa sen asiakaspalvelustamme asiakaspalvelu@halpis.fi. Puhelimista ja tableteista tulee olla poistettuna kaikki tilitiedot ja tunnukset. Tuotetta ei voida palauttaa, mikäli siinä on käyttäjätiedot, kuten Googlen Gmail tili tai Applen Apple ID tunnus. Tunnukset on poistettava ennen lähetystä takaisin. Lisätietoja tunnusten poistamisesta täältä. Mikäli lähetät tuotteen jossa on tunnukset, pääsykoodi tai jokin salasana paikoillaan, perimme oikeuden veloittaa nollauksesta aiheutuvat kohtuulliset (10 euroa) kustannukset. Mikäli tuote joudutaan lähettämään sinulle takaisin, perimme 20 euroa postikuluista. Voit myös kysyä apua asiakaspalvelustamme sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@halpis.fi.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi nappikuulokkeet. Jos tuotteessa on havaittavissa selkeä virhe, se kuuluu takuuseen ja se vaihdetaan vastaavaan/korjataan. Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Mikäli olet tilannut uuden laitteen (joka on luokituksessa kunnolla "uusi") tulee laitteen olla käyttämätön ja mukana tulee olla kaikki myyntipakkauksessa olleet tarvikkeet. Käyttämätön tarkoittaa esimerkiksi sitä, että laitteessa olevat muovit, suojat yms. on oltava paikoillaan ja virheettömiä. Voit myös ajatella niin, että mikäli tilaisit tuotteen uudelleen luokituksella uusi ja saisit paketissa kyseisen (sinulla nyt olevan) tuotteen, onko se mielestäsi siinä kunnossa, kun voit olettaa uuden tuotteen olevan. Jos tuotteita on käytetty eikä se ole enää samassa kunnossa kuin saapuessa asiakkaalle, on asiakas velvollinen korvaamaan tuotteen hinnasta kohtuullisen arvonalentumisen, joka katsotaan aina tapauskohtaisesti. Lue ensin huolellisesti palautus- ja vaihtamisehdot

Tilattaessa yrityksen nimiin (Y-tunnuksen omaava tilaaja)

Jos annat tilausta tehdessäsi yrityksen nimen ja Y-tunnuksen katsomme, että tilaaja on yritys ja tällöin kuluttajansuojalaki ei päde, jolloin laitteella ei ole 14 vuorokauden vaihto- tai palautusoikeutta. Tällöin sopimuksessa noudatetaan kauppalakia ja sopimus on sitova eikä sitä voi purkaa ilman painavaa syytä. Ennen kuin teet tilauksen Y-tunnukselle, varmista että tuote on varmasti oikea, sillä tilaamalla Y-tunnukselle hyväksyt nämä ehdot ja näin ollen tuotteella ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Joten ennen näiden ehtojen hyväksymistä varmista, että tuote on juuri se jonka tarvitset. Tilaamalla ja maksamalla (myös laskutussopimus Klarnan kanssa) hyväksyt ja vahvistat lukeneesi nämä ehdot ja ymmärrät, että sinulla ei ole vaihto- ja palautusoikeutta, sillä kauppaan sovelletaan kauppalakia ja tilauksen peruminen vaatii painavan syyn. Halpis Group Oy:llä on oikeus periä sopimuksen purkamisesta mahdolliset kustannukset (kuten postikulut lähetyksestä Y-tunnuksen omaavalle taholle ja takaisin). Postikulut ovat aina vähintään 20 euroa. Mikäli olet vähänkään epävarma, älä tilaa tuotetta ennen, kuin olet varmistanut sen soveltuvuuden. 

Ilmoitettava halusta perua kauppa

Asiakkaan on ilmoitettava halustaan palauttaa tai perua tilaus, parhaiten ilmoitus onnistuu lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi. Emme vastaa asiakkaan laiminlyönneistä aiheutuneista mahdollisista laskujen muistutusmaksuista tai muista maksuista, joita aiheutuu, kun asiakas ei peruuta tilaustaan oikealla tavalla. Tilauksen peruminen on maksutonta kun käytät palautustunnusta. Mikäli et käytä palautustunnusta ja maksat palautuksen itse, emme hyvitä postikuluja itse maksetusta palautuksesta. Mikäli meihin ei olla yhteydessä ja tilaus palautetaan väärään osoitteeseen, tässä tapauksessa pidätämme oikeuden oikeuden Postikulujen (10 euroa) perimiseen siitä, että tuote lähetetään myyjän toimesta oikeaan paikkaan.

Tutustumisoikeus

Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin myymälässä. Tuotteen normaali käyttäminen tarkoittaa kaupan peruutusoikeuden menettämistä. Etenkin laitteissa olevat naarmut, joita ei tule normaalista käytöstä, kun laitteeseen tutustutaan. Käyttöönotolla tarkoitetaan esimerkiksi sovellusten lataamista, urheilemista vaatteissa ja muuta, mitä ei myymälässäkään tehdä. Jälkien ja kulumisen osalta poikkeuksen muodostavat käytetyt laitteet, joissa saattaa olla jo saapuessaan jälkiä ja kulumaa. Näissä laitteissa palautusoikeus on normaalisti voimassa. Puhelimet, tabletit ja tietokoneet on aina luokiteltu omaan luokkaansa ja jos palautuksessa laite merkittävästi eroaa luokastaan, kuten vaikka näyttö on rikki tai siinä on halkeama, jota ei alun perin ollut, tuotetta ei voi palauttaa. Mikäli tuote ei ole jälleenmyyntikunnossa tai asiakas on laiminlyönyt huolenpito velvollisuutensa, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen aina tuotteen täyteen hintaan asti. Tuotteen arvonalentuminen määritellään aina tapauskohtaisesti sillä perusteella, mikä laitteen sen hetkinen myyntihinta olisi. 

Tuotteen vaihtaminen peruminen tai lähettäminen huoltoon

Kun palautat tai vaihdat toimivan tuotteen, toimi seuraavasti:

1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta.

2. Kirjoita paketin päälle osoite: Halpis Group Oy, c/o Verkkologistiikka, Taalintehtaankatu 4 20750 Turku, Sopimustunnus 659 959, ASIAKASPALAUTUS.

3. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.

4. Vie paketti lähimpään Postiin.

Jos haluat lähetyksestä kuitin, tulee paketti viedä aina postin palvelupisteelle. Suurin yhteenlaskettu koko on (pituus + leveys + paksuus) 90 senttiä. Jos palautuksesi on yli 2kg painoinen se tulee lähettää pakettina. Lisätietoja löydät tarvittaessa Postin sivuilta.

Kun lähetät tuotteen huoltoon tai palautat viallisen tuotteen, toimi seuraavasti:

1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta.

2. Kirjoita paketin päälle osoite: Halpis Group Oy, Saksalanraitti 122, 48810 Kotka, Sopimustunnus 635 922, ASIAKASPALAUTUS

3. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.

4. Vie paketti lähimpään Postiin.

Tuotteen vaihtaminen ja lähetys huoltoon on maksutonta. Lähettäminen vain Postin kautta. Kirjeenä (alle 2kg) lähetettäessä pakettiin tulee kirjoittaa Postin sopimustunnus (tunnus vaihtelee riippuen, lähetätkö tuotteen palautettavaksi vai huoltoon, katso tarkemmin yltä) ja "ASIAKASPALAUTUS", jolloin lähetys on ilmainen. Alle 3cm paksuiset kirjeet voi jättää suoraan kirjelaatikkoon ja tätä suuremmat tulee viedä postin palvelupisteelle. Huomioithan, että Halpis.fi ei vastaa kuljetuksen aikana hävinneistä tuotteista. Muistathan siis ottaa mahdollisen koodin talteen (löytyy kuitista) sekä pakata tuotteen hyvin, ettei se kärsi matkan aikana vahinkoja.

Lähetys huoltoon - takuuseen kuulumaton vika

Jos lähetät laitteen huoltoon ilman, että kyseinen vika kuuluu laitteen takuuseen, voimme periä tilauksen postikulut (20 euroa) tuotteen takaisin lähettämisen yhteydessä. Postikulut on maksettava ennen, kuin tilaus lähetetään takaisin. Takuuseen kuulumattomia vahinkoja ovat esimerkiksi fyysiset vauriot, ohjelmiston ongelmat sekä ongelmat 3. osapuolisen sovelluksien kanssa.

Tuotteiden akut ja muut osat 

Laitteisiin on voitu vaihtaa osia, kuten akku tai näyttö. Tietyt mallit/merkit voivat ohjelmistossa ilmoittaa, että laite ei tunnista osaa Applen alkuperäiseksi. Apple on lukinnut näytöissä ja muissa vaihdetuissa osissa olevan piirilevyn datan jonka vuoksi vain Applen valtuuttaman liikkeet pystyvät poistamaan ilmoituksen. Ilmoituksesta huolimatta kaikki laitteet toimivat normaalisti. Ilmoitus poistuu 15 päivän kuluttua, jonka jälkeen sen löytää asetuksista. Takuuhuolloissa laitteeseen voidaan myös vaihtaa osia ja silloin kyseinen ilmoitus myös saattaa tulla. Ostamalla tuotteen hyväksyt sen, että laitteeseen on voitu vaihtaa osia ja laite voi antaa kuvatun mukaisen ilmoituksen. 

Tietosuoja

Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimittamiseen tai siinä esiintyvien epäselvyyksien tutkimiseen. Annettuun sähköpostiosoitteeseen voidaan lähettää uutiskirje ja muita tarjouksia, mikäli asiakas on tähän tilauksen yhteydessä suostunut. Tiedot säilyvät Halpis Group Oy:n tietokannassa, eikä tietoja luovuteta kolmannelle osapuolelle. Kaupassamme on käytössä SSL-suojaus, joka suojaa selaimen yhteyden kauppaamme. Tämä tekee ostoksien tekemisestä turvallisempaa.

Maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Paytrailin yhteystiedot:

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

Paytrailin maksupalvelun kautta voit maksaa verkkopankissa (Nordea, DanskeBank, S-Pankki, POP-Pankki, Säästöpankki, Oma SP, Ålandsbanken, Osuuspankki, Handelsbanken ja Aktia). Voit maksaa myös mobiilimaksutavoilla (MobilePay, Pivo ja Siirto) sekä kortilla (Visa, Visa Electron ja Mastercard)

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa myös laskulla ja osamaksulla. Laskutuspalvelun tarjoaa Klarna Bank AB, Headquarters: Stockholm, Sweden. All rights reserved. Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm. Organization number: 556737-0431. Kaikki laskulla ja osamaksulla tehdyt tilaukset on aina maksettava suoraan Klarnalle. Ostamalla Klarna AB:n kautta, hyväksyt Klarnan maksuehdot.

Kaikille käyttäjille

Klarnan shoppailupalvelu

Klarnas Shoppingtjänst

Klarnan tietosuojaseloste

Klarnas dataskyddspolicy

Maksa myöhemmin

Maksa myöhemmin

Betala senare

Luotot

Klarnan yleiset luottosopimusehdot

Klarnas allmänna kreditavtalsvillkor

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Standardiserad europeisk konsumentinformation

Maksa Klarnalla

One-time Card Shopping Service

Villkor för transaktioner med engångskort

Toimitusaika

Varastotuotteiden toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Mikäli tuotetta ei ole varastossa, on sen toimitusaika ilmoitettu tuotteen kohdalla erikseen. Voit varmistaa toimitusajan myös asiakaspalvelustamme. Kaikki ennen kello 14.00 tehdyt varastossa olevien tuotteiden tilaukset lähetetään saman päivän aikana. Halpis Group Oy ei ole vastuussa vaikutuspiiriemme ulkopuolelta tulevista viivästyksistä toimitusaikoihin. Jos lähetys viivästyy merkittävästi aiheutuneiden viivästysten johdosta, voit olla yhteydessä Itella Posti Oyj:hin tai Matkahuoltoon. Emme korvaa kyseisistä viivästyksistä aiheutuneita haittoja, vaan korvauksista vastaa Posti Oyj tai Matkahuolto.

Toimitustapa

Toimitamme tuotteet vain Postin tai Matkahuollon kautta. Emme tarjoa tuotteille noutomahdollisuutta. Tuotteet voit tilata Postin Postipakettina, haluamaasi noutopisteeseen tai Kotipakettina suoraan kotiin. Matkahuollon kautta voit tilata Bussipakettina tai Pikapakettina valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen. Jos tuote tilataan pikapakettina, se käsitellään silti normaalisti, eikä sitä siirretä pakkauksessa muiden edelle. Pikapaketti käsiteellään Matkahuollon toimesta pikana. Digitaalisessa muodossa olevat tuotteet lähetetään suoraan sähköpostiin 48 tunnin kuluttua tilauksesta.

Digitaalisessa muodossa olevat tuotteet

Osa tuotteistamme saattaa olla digitaalisessa muodossa, kuten ohjelmistot ja pelit. Asiakkaalle ei tällöin toimiteta laiinkaan fyysistä tuotetta, vaan koodi tai koodin sisältävä kuva lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Koodeja ei lähetetä erikseen pyydettyyn osoitteeseen. Sähköpostiosoitteen on oltava voimassa oleva, ja emme vastaa kadonneista sähköpostiviesteistä. Tuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän vaihto- ja palautusoikeutta. Tuotteet voidaan käyttää ainoastaan kerran, joten olethan varma tilausta tehdessäsi, että tietokoneesi täyttää kaikki tuotteen minimivaatimukset. Palautusoikeuden eväämisestä huolimatta takaamme kaikkien digitaalisten tuotteiden aitouden ja toimivuuden.

Vastuunrajoitus 

Halpis Group Oy ei vastaa mistään välillisistä kustannuksista jotka ovat esimerkiksi jonkin vahingon seurausta tai voittojen menetyksiä. Halpis Group Oy:n asiakasta kohtaan oleva kokonaisvastuu (esimerkiksi vastuu vioista ja niiden aiheuttamista menetyksistä) rajoittuu tekemäsi tilauksen yhteydessä maksamaasi kokonaishintaan. Halpis Grup ei myöskään ole velvoitettu toimittamaan tuotteiden alkuperäisiä ostokuitteja, vaikka valmistajan takuu olisikin voimassa. Joidenkin laitteiden osalta voidaan vaatia erilaisia tunnuksia, kuten Apple ID tai Googlen Gmail tunnus. Asiakas on itse vastuussa käyttämistään tunnuksista, niihin tallennetuista tiedoista ja salasanoista. Et saa käyttää toisen tunnuksia ilman kyseisen tilinomistajan lupaa. Halpis Group ei ole missään vastuussa siitä, joka aiheutuu tässä mainittujen velvollisuuksien laiminlyönnistä. Emme ole vastuussa unohtuneista ID tunnuksista tai kadonneista/unohtuneista salasanoista. 

Lahjakortit

Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta siitä hetkestä, kun se on toimitettu. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi, eikä lahjakortista makseta rahaa takaisin. Lahjakortilla ei voi ostaa toista lahjakorttia, eikä lahjakortin voimassaoloaikaa voi pidentää. Kadonnutta lahjakorttia ei korvata, joten pidä sähköposti ja lahjakortti tallessa.

Muuta

Kaikki hinnat sisältävät verot ja muut maksut, mutta toimitus on aina erikseen. Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. Riitatapaukset ratkaistaan Kotkan käräjäoikeudessa. Halpis Group Oy pidättää oikeudet toimitusehtojen muutoksiin.

Rekisteriseloste

Henkilötietolain (523/1999) 10§:n ja 24§:n mukainen rekisteriseloste. Rekisterin pitäjä on Halpis Group Oy, Saksalanraitti 122, 48810 Kotka. Rekisterin pitämisen perusteena on Halpis.fi verkkokaupan asiakkaaksi rekisteröitynyt tai Halpis.fi verkkokaupasta tavaraa ostanut henkilö. Käyttötarkoitus on tilausten arkistointi, käsittely sekä asiakassuhteen hoitaminen. Tieoja voidaan käyttää Halpis.fi verkkokaupan kehittämiseen. Rekisteritietoja ei luovuteta ulkopuolisille vaan ne ovat ainoastaan Halpis.fi verkkokaupan käytettävissä