Käytetty tietokone - syyt käytetyn tietokoneen ostoon!

Usein meiltä kysytään ja ihmetellään, että miksi kanttaa ostaa käytetty kannettava, jos uudenkin saa samaan hintaan. Usein Windows koneet eivät tosiaan ole kovinkaan kalliita ja esimerkiksi Gigantista, Powerista tai Veikon Koneesta saattaakin saada esimerkiksi, vaikka Acerin koneen hintaan 299€. Tämä jos mikä kuulostaa varsin hyvältä tarjoukselta, eikö totta? Varsinkin, kun toinen vaihtoehto on ehkä käytetty Lenovon tietokone, joka saattaa jopa olla tätä Acerin konetta kalliimpi. Kaikki ei kuitenkaan ole sitä miltä näyttää ja kannattaakin jatkaa lukemista!

Käydäänkin tässä vähän läpi niitä keskeisimpiä eroja, joita kannattaa ottaa huomioon, kun olet harkitsemassa uutta tietokonetta. Tietokone on kuitenkin sellainen, jonka tulisi kestää käytössä pitkään, se on henkilökohtainen ja haluat varmasti, että omat tietosi, valokuvat ja videot ovat varmassa tallessa, eikö totta?

Koneiden suunnittelu, mistä kaikki alkaa?

Kun yritys, esimerkiksi Lenovo suunnittelee kannettavaa, tehdään ne täysin erilaisin perustein yritykselle ja yksityiselle. Yritykselle suunniteltu kannettava on ennen kaikkea oltava kestävä ja pitkäikäinen. Yritykset eivät ole niin halukkaita jatkuvasti vaihtamaan kannettavia uusiin, koska on kustannustehokkaampaa pitää samaa mallia pidempään. Yrityskoneet suunnitellaan niin, että niihin on helppo vaihtaa osia, kuten vaikka akku. Muutamat yrityskannettavat ovat usein myös vedenkestäviä, eli ne eivät säikähdä vesisadetta ja kosteutta.

Yrityksille ja kuluttajille suunnatut koneet ovat täysin erilaisia

Yrityskone on erityisesti suunniteltu kovaan käyttöön, sillä normaalissa yrityksessä kannettavaa käytetään noin 40 tuntia viikossa, joten sen on oltava pitkäikäinen. Normaalia kotona käytettävää kannettavaa tuskin pidetään päällä 8 tuntia päivässä, joten niissä olevat jäähdytykset, tuulettimet ja muut osat eivät useinkaan ole varsin laadukkaita tai kestäviä, koska niitä ei yksinkertaisesti ole suunniteltu kestämään. Yrityksen näkökulmasta onkin siis parempi, että päivittämisen ja pitkäikäisen käytön sijasta, kuluttaja ostaisi uuden koneen useammin.

Normaalia markettikonetta ei ole suunniteltu kestämään pitkiä aikoja, eikä sitä ole suunniteltu päivitettäväksi. Jos esimerkiksi akku tulee tiensä päähän, muisti tai tallennustila loppuu kesken, niin päivittäminen voi olla hankalaa ja usein jopa mahdotonta. Jotkut koneet on jopa suunniteltu niin, ettei niitä saa avattua ja juotokset muistien ja tallennustilojen osalta on tehty suoraan emolevyyn kiinni, kuten vaikka puhelimissa. Tällöin ollaankin sitten ongelmien edessä, kun kone kaipaisi päivitystä ja usein siinä tilanteessa onkin paras suoraan ostaa uusi kone, koska päivittäminen on yksinkertaisesti todella kallista tai jopa mahdotonta.

Kannettavan ulkomuoto & tyylikkyys vai toiminnallisuus?

On tosiaan yski asia, jossa tuommoinen perus Gigantista saatava kannettava voittaa laadukkaamman yrityskannettavan ja se on koneen ulkonäkö. Yksityiset yleensä haluavat, että kone on tietyn värinen, muotoinen ja sen pitää näyttää hyvältä ja tyylikkäältä. Yritykset eivät puolestaan välitä siitä, että onko kone punainen vai musta, kunhan se on varmatoiminen ja kestävä. Sen vuoksi yrityskoneet ovat usein niin sanotusti valettu "samaan muottiin" eli niissä ei ulkomuoto kovinkaan paljon vaihtele. Koneet on erityisesti suunniteltu käytettävyys edellä ja siihen näyttävyyteen ei useinkaan ole paljon resurssia laitettu. Esimerkiksi Lenovon ja HP:n kannettavat noudattavat muotoilultaan usein samaa perusperiaatetta vuodesta toiseen. Lenovon ThinkPad kannettavat ovat kuitenkin voittaneet monia palkintoja niiden muotoilusta, joten aina tämä väite tylsästä muodosta ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Lenovolta löytyy muutama todella tyylikäs malli, esimerkiksi suosittu Lenovo X1 Carbon on suunniteltu todella näyttävästi.

Käytetyn kannettavan huollettavuus ja päivitettävyys

Käytettyä yrityskonetta on helppo päivittää myös tulevaisuudessa. Voitkin helposti lisätä keskusmuistia tai tallennustilaa ja saat koneellesi taas lisää käyttövuosia, helposti ja nopeasti. Käytetyn yrityskannettavan akku on myös helppo vaihtaa ja se onnistuu kotikonstein muutamalla työvälineellä. Jossain, kuten HP:n malleissa sinun ei tarvitse edes käyttää työvalineitä, vaan saat pohjan auki muutamalla painalluksella. Lenovon kannettavissa akku voidaan vaihtaa ruuvaamalla pohjan auki. Joissain Lenovon malleissa akku voidaan myös vaihtaa huoltovapaasti suoraan sen suurempia työkaluja käyttämättä. Jos käytettyyn yrityskoneeseen tulee jokin takuun ulkopuolinen vika tai se vioittuu takuun ulkopuolella, on se myös helppo korjauttaa. Yrityskoneisiin on saatavilla paljon osia ja ne sopivat usein keskenään eri malleihin. Näin korjaaminen on helppoa ja sinun ei aina tarvitse olla vaihtamassa konetta uuteen.

Yrityskoneet ovat loistavia kotiin, toimistoon, töihin tai kotitoimistoon! Saat telakan avaulla asennettua vaikka 2 näyttöä!

Kannettavan ulkomuoto

Yrityskannettavat, kuten vaikka Lenovo tai HP on rakennettu lujasta ja kestävästä materiaaleista. Kannettava kestää hyvin iskuja ja erilaisia naarmuja, eikä se välttämättä edes tarvitse mitään erillisiä suojuksia. Voit huoletta esimerkiksi sujauttaa yrityskannettavan reppuun muiden kirjojen kanssa ja voit olla varma, että se pysyy ehjänä koko matkan ajan. Lenovon kannettavat ovat usein vielä vesitiiviitä, eli vaikka vahingossa kannettavan näppäimistölle joutuisikin vettä, niin se ei välttämättä tee tietokoneesta heti käyttökelvotonta, kuten perinteisessä markettikoneen tapauksessa saattaa tapahtua.

Käytetyn yrityskoneen liittimet

Erilaiset liittimet, kuten vaikka USB portit, HDMI yhteydet ja VGA liittimet ovat vieläkin tärkeitä välineitä töissä ja kotona, mutta hyvin usein normaaleista kannettavista ne uupuvat. Usein markettikoneiden kanssa mennään siihen suuntaan, että koneesta löytyy vain yksi C USB liitin. Tämän kautta pitäisikin sitten hoitua lataukset, näytön jako ja hiirien ja näppäimistön asennus. Hankalaa eikö totta? Usein jopa mahdotonta. Tallaista tietokonetta voitkin käyttää vain ilman lisävarusteita ainakin silloin, kun se on latauksessa. Käytetyt yrityskannettavat on kuitenkin varustettu useilla UBS liittimillä, sekä niistä löytyy myös mallin mukaan HDMI, RJ45 kaapeli, 4G SIM-korttipaikka, muistikortinlukija, joiden avulla kannettavan käytettävyys nousee uudelle tasolle. Monessa kannettavassa on myös paikka telakalle, jonka avulla saat organisoitua työpöydän siistiksi.

Käytetyissä yrityskoneissa on paljon erilaisia liittimiä

Käytetyn kannettavan hinta on pieni ja elinkaari on pitkä

Yksi suurimmista syistä hankkia käytetty kannettava on se hinta. Ostamalla käytetyn yrityskoneen voit säästää jopa satoja euroja, verrattuna uuteen vastaavaan. Käytetyt kannettavat ovat uutena maksaneet jopa 1000 eurosta aina 3000 euroon asti ja nyt niiden hinnat ovat pudonneet roimasti alas. Tämä hinta näkyy suoraan koneen tehoissa, ulkomuodossa, kestävyydessä ja osien laadussa. Samalla pidennät kannettavan koneesi elinkaarta huomattavasti. Sinun ei ehkä tarvitse olla ostamassa konetta muutama vuoden välein, vaan käyttö ikä on huomattavasti pidempi. Saat myös samalla rahalla enemmän vastinetta. Mikäs sen parempi?

Käytetty kannettava tuottaa pienen hiilijalanjäljen ja säästää ympäristöä!

Valitse käytetty yritysläppäri ja säästä ympäristöä!

Me Halpiksella olemme kestävän kehityksen kannalla ja teemme töitä sen eteen joka päivä. Haluamme tuoda kuluttajille kustannustehokkaan ja helpon tavan olla mukana tekemässä muutosta kulutustottumuksiimme. Me olemme sitä mieltä, että käytettyä elektroniikka ei kannata kohdella kaatopaikkatavarana. Kun elektroniikkaa käyttää viisaasti ja ymmärtää sen, että kaiken ei aina tarvitse olla uutta toimiakseen hyvin, voi säästää pitkän pennin. Vuosittain kaatopaikoille päätyy 50 miljoonaa tonnia elektroniikkaa ja me haluamme olla mukana tekemässä muutosta, tule siis sinäkin mukaan ja valitse käytetty yrityskannettava!

Käy kurkkaamassa kaikki käytetyt kannettavat tietokoneemme täältä! 

- Halpis.fi


Posti
Pikkupaketti3,99€
Postipaketti7,99€
Kotiinkuljetus 17,95€
Matkahuolto
Bussipaketti7,99€
Pikapaketti19,95€
Kotijakelu19,95€
Maksutavat
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä

Tilaukset tehdään kotisivuillamme olevan ostoskorin avulla. Myös sähköpostilla tilaaminen on mahdollista. Emme ota vastaan tilauksia puhelimitse. Alle 18-vuotiaan on pyydettäessä annettava huoltajansa yhteystiedot, jotta voimme varmistaa huoltajan suostumuksen kauppaan. Hyväksymällä toimitusehdot hyväksyt Halpis Group Oy:n tietosuojaselosteen.

Asiakkaan tarkastusvelvollisuus

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen vastaanotettuaan sen ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa. Mikäli tässä tarkastuksessa havaitaan tuotteessa jotakin vikaa, on asiakkaan välittömästi (viimeistään viikon kuluttua tuotteen vastaanottamisesta) otettava yhteyttä sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi. Jos vika on ilmennyt tässä tarkastuksessa ja viasta ilmoitetaan kuitenkin vasta myöhemmin, takuu ei välttämättä korvaa ongelmaa, koska siitä ei ilmoitettu ajoissa.

Takuuehdot

Tuotteillamme on aina vähintään 12kk kuukauden takuu, mutta takuuaika kannattaa aina tarkistaa tuotekuvauksesta. Muutamilla malleilla takuu on 24kk. Takuu alkaa aina ostohetkestä (Postin ja Matkahuollon kautta toimitettavat tuotteet). Jos viallinen tuote vaihdetaan vastaavanlaiseen tuotteeseen, takuu ei ala uudestaan, vaan korvattavan tuotteen takuu jatkuu loppuun asti.

Takuumme ei kuitenkaan korvaa normaalia kulumista ja käyttäjästä johtuvia vikoja kuten:

  • Vesivahinkoja tai asiakkaan virheistä aiheutuneita vikoja. Vaikka valmistaja ilmoittaisi sivuillaan tuotteen kestävän vettä, kaikki kosteusvauriot puhelimille/tabletille/tietokoneelle/muulle laitteelle on aina rajattu takuun ulkopuolelle.
  • Näytön fyysisiä hajoamisia
  • Ohjelmistovikoja
  • Jos laite on kytketty maadoittamattomaan pistorasiaan
  • Normaalia kulumista
  • Tuotteen vahingoittuminen Postissa lähettäjän huolimattomuuden vuoksi
  • Mikäli IMEI tai sarjanumero on poistettu/raaputettu lukukelvottomaksi
  • Muut välilliset ja taloudelliset vahingot
  • Rungon vääntyminen
  • Jos tuotetta on yritetty huoltaa/korjata asiakkaan itsensä tai kolmannen osapuolen toimesta
  • Omien tiedostojen häviäminen

Takuukorjauksessa voi mennä tarvittavasta korjauksesta riippuen parista päivästä muutamaan viikkoon. Takuu ei korvaa fyysisiä vahinkoja, joiden voidaan olettaa aiheutuneen käyttäjän toiminnasta. Jos tuotteessa ilmenee vikaa, on siitä ilmoitettava mahdollisimman nopeasti. Jos viallista tuotetta käytetään, eikä sen viasta ilmoiteta ajoissa, mahdolliset viasta johtuneet muut viat ja/tai ongelmat eivät tällöin kuulu takuuseen, koska ongelmasta ei ole informoitu ajoissa. Mikäli tuote lähetetään huoltoon ja ilmenee, ettei vika kuulu takuun piiriin, voidaan tarkastuksesta peritä 20 euron postikulut. Lähettämällä tuotteen takuuhuoltoon hyväksyt edellä mainitut takuuehdot.

Palautusoikeus

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli tilaukseen on luvattu veloituksetta mukaan tuotteita ja kyseisiä veloituksetta luvattuja tuotteita ei palauteta muun tilauksen perumisen yhteydessä, on myyjällä oikeus veloittaa näistä veloituksetta annetuista, palauttamattomista tuotteista sen hetkinen hinta, joka on sivuolla listattuna. Hinta otetaan huomioon asiakkaalle palautettavassa summassa. 

Rajoitukset palautusoikeudessa

Sähköpostiin digitaalisesti toimitetuilla tuotteilla, kuten erilaisilla ohjelmistoilla ei niiden luonteensa vuoksi ole vaihto- tai palautusoikeutta, kun tuote on toimitettu. Varmista ennen ostamista, että kyseinen tuote sopii tarkoitukseesi. Voit tarvittaessa varmistaa sen asiakaspalvelustamme asiakaspalvelu@halpis.fi.

Puhelimista ja tableteista tulee olla poistettuna kaikki tilitiedot ja tunnukset. Tuotetta ei voida palauttaa, mikäli siinä on käyttäjätiedot, kuten Googlen Gmail tili tai Applen Apple ID tunnus. Tunnukset on poistettava ennen lähetystä takaisin. Lisätietoja tunnusten poistamisesta täältä.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi nappikuulokkeet. Jos tuotteessa on havaittavissa selkeä virhe, se kuuluu takuuseen ja se vaihdetaan vastaavaan/korjataan.

Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Mikäli olet tilannut uuden laitteen (joka on luokituksessa kunnolla "uusi") tulee laitteen olla käyttämätön ja mukana tulee olla kaikki myyntipakkauksessa olleet tarvikkeet. Käyttämätön tarkoittaa esimerkiksi sitä, että laitteessa olevat muovit, suojat yms. on oltava paikoillaan ja virheettömiä. Voit myös ajatella niin, että mikäli tilaisit tuotteen uudelleen luokituksella uusi ja saisit paketissa kyseisen (sinulla nyt olevan) tuotteen, onko se mielestäsi siinä kunnossa, kun voit olettaa uuden tuotteen olevan.

Jos elektroniikkaa on käytetty eikä se ole enää samassa kunnossa kuin saapuessa asiakkaalle, on asiakas velvollinen korvaamaan vähintään 35% tuotteen hinnasta ilman alennuksia.

Lue ensin huolellisesti palautus- ja vaihtamisehdot

Tilattaessa yrityksen nimiin (Y-tunnuksen omaava tilaaja)

Jos annat tilausta tehdessäsi yrityksen nimen ja Y-tunnuksen katsomme, että tilaaja on yritys ja tällöin kuluttajansuojalaki ei päde, jolloin laitteella ei ole 14 vuorokauden vaihto- tai palautusoikeutta. Tällöin sopimuksessa noudatetaan kauppalakia ja sopimus on sitova eikä sitä voi purkaa ilman painavaa syytä. Ennen kuin teet tilauksen Y-tunnukselle, varmista että tuote on varmasti oikea, sillä tilaamalla Y-tunnukselle hyväksyt nämä ehdot ja näin ollen tuotteella ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Joten ennen näiden ehtojen hyväksymistä varmista, että tuote on juuri se jonka tarvitset. 

Ilmoitettava halusta perua kauppa

Asiakkaan on ilmoitettava halustaan palauttaa tai perua tilaus, parhaiten ilmoitus onnistuu lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi.

Emme vastaa asiakkaan laiminlyönneistä aiheutuneista mahdollisista laskujen muistutusmaksuista tai muista maksuista, joita aiheutuu, kun asiakas ei peruuta tilaustaan oikealla tavalla. Tilauksen peruminen on maksutonta kun käytät palautustunnusta. Mikäli et käytä palautustunnusta ja maksat palautuksen itse, emme hyvitä postikuluja itse maksetusta palautuksesta. 

Mikäli meihin ei olla yhteydessä ja tilaus palautetaan väärään osoitteeseen, tässä tapauksessa pidätämme oikeuden oikeuden Postikulujen (10 euroa) perimiseen siitä, että tuote lähetetään myyjän toimesta oikeaan paikkaan.

Tutustumisoikeus

Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin myymälässä. Tuotteen normaali käyttäminen tarkoittaa kaupan peruutusoikeuden menettämistä. Etenkin laitteissa olevat naarmut, joita ei tule normaalista käytöstä, kun laitteeseen tutustutaan. Käyttöönotolla tarkoitetaan esimerkiksi sovellusten lataamista, urheilemista vaatteissa ja muuta, mitä ei myymälässäkään tehdä.

Jälkien ja kulumisen osalta poikkeuksen muodostavat käytetyt laitteet, joissa saattaa olla jo saapuessaan jälkiä ja kulumaa. Näissä laitteissa palautusoikeus on normaalisti voimassa. Puhelimet, tabletit ja tietokoneet on aina luokiteltu omaan luokkaansa ja jos palautuksessa laite merkittävästi eroaa luokastaan, kuten vaikka näyttö on rikki tai siinä on halkeama, jota ei alun perin ollut, tuotetta ei voi palauttaa.

Mikäli tuote ei ole jälleenmyyntikunnossa tai asiakas on laiminlyönyt huolenpito velvollisuutensa, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen aina tuotteen täyteen hintaan asti. Korvaus on aina vähintään 35% tuotteen hinnasta.

Tuotteen vaihtaminen peruminen tai lähettäminen huoltoon

Kun palautat tai vaihdat toimivan tuotteen, toimi seuraavasti:

1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta.

2. Kirjoita paketin päälle osoite: Halpis Group Oy, c/o Verkkologistiikka, Taalintehtaankatu 4 20750 Turku, Sopimustunnus 659 959, ASIAKASPALAUTUS.

3. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.

4. Vie paketti lähimpään Postiin.

Jos haluat lähetyksestä kuitin, tulee paketti viedä aina postin palvelupisteelle. Suurin yhteenlaskettu koko on (pituus + leveys + paksuus) 90 senttiä. Jos palautuksesi on yli 2kg painoinen se tulee lähettää pakettina. Lisätietoja löydät tarvittaessa Postin sivuilta.

Kun lähetät tuotteen huoltoon tai palautat viallisen tuotteen, toimi seuraavasti:

1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta.

2. Kirjoita paketin päälle osoite: Halpis Group Oy, Saksalanraitti 122, 48810 Kotka, Sopimustunnus 635 922, ASIAKASPALAUTUS

3. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.

4. Vie paketti lähimpään Postiin.

Tuotteen vaihtaminen ja lähetys huoltoon on maksutonta. Lähettäminen vain Postin kautta. Kirjeenä (alle 2kg) lähetettäessä pakettiin tulee kirjoittaa Postin sopimustunnus (tunnus vaihtelee riippuen, lähetätkö tuotteen palautettavaksi vai huoltoon, katso tarkemmin yltä) ja "ASIAKASPALAUTUS", jolloin lähetys on ilmainen. Alle 3cm paksuiset kirjeet voi jättää suoraan kirjelaatikkoon ja tätä suuremmat tulee viedä postin palvelupisteelle. Huomioithan, että Halpis.fi ei vastaa kuljetuksen aikana hävinneistä tuotteista. Muistathan siis ottaa mahdollisen koodin talteen (löytyy kuitista) sekä pakata tuotteen hyvin, ettei se kärsi matkan aikana vahinkoja.

Lähetys huoltoon - takuuseen kuulumaton vika

Jos lähetät laitteen huoltoon ilman, että kyseinen vika kuuluu laitteen takuuseen, voimme periä tilauksen postikulut (20 euroa) tuotteen takaisin lähettämisen yhteydessä. Postikulut on maksettava ennen, kuin tilaus lähetetään takaisin. Takuuseen kuulumattomia vahinkoja ovat esimerkiksi fyysiset vauriot, ohjelmiston ongelmat sekä ongelmat 3. osapuolisen sovelluksien kanssa.

Tietosuoja

Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimittamiseen tai siinä esiintyvien epäselvyyksien tutkimiseen. Annettuun sähköpostiosoitteeseen voidaan lähettää uutiskirje ja muita tarjouksia, mikäli asiakas on tähän tilauksen yhteydessä suostunut. Tiedot säilyvät Halpis Group Oy:n tietokannassa, eikä tietoja luovuteta kolmannelle osapuolelle.
Kaupassamme on käytössä SSL-suojaus, joka suojaa selaimen yhteyden kauppaamme. Tämä tekee ostoksien tekemisestä turvallisempaa.

Maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Paytrailin yhteystiedot:

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

Paytrailin maksupalvelun kautta voit maksaa verkkopankissa (Nordea, DanskeBank, S-Pankki, POP-Pankki, Säästöpankki, Oma SP, Ålandsbanken, Osuuspankki, Handelsbanken ja Aktia). Voit maksaa myös mobiilimaksutavoilla (MobilePay, Pivo ja Siirto) sekä kortilla (Visa, Visa Electron ja Mastercard)

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa myös laskulla ja osamaksulla. Laskutuspalvelun tarjoaa Klarna Bank AB, Headquarters: Stockholm, Sweden. All rights reserved. Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm. Organization number: 556737-0431. Kaikki laskulla ja osamaksulla tehdyt tilaukset on aina maksettava suoraan Klarnalle. Ostamalla Klarna AB:n kautta, hyväksyt Klarnan maksuehdot.

Kaikille käyttäjille

Klarnan shoppailupalvelu

Klarnas Shoppingtjänst

Klarnan tietosuojaseloste

Klarnas dataskyddspolicy

Maksa myöhemmin

Maksa myöhemmin

Betala senare

Luotot

Klarnan yleiset luottosopimusehdot

Klarnas allmänna kreditavtalsvillkor

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Standardiserad europeisk konsumentinformation

Maksa Klarnalla

One-time Card Shopping Service

Villkor för transaktioner med engångskort

Toimitusaika

Varastotuotteiden toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Mikäli tuotetta ei ole varastossa, on sen toimitusaika ilmoitettu tuotteen kohdalla erikseen. Voit varmistaa toimitusajan myös asiakaspalvelustamme. Kaikki ennen kello 14.00 tehdyt varastossa olevien tuotteiden tilaukset lähetetään saman päivän aikana.

Halpis Group Oy ei ole vastuussa vaikutuspiiriemme ulkopuolelta tulevista viivästyksistä toimitusaikoihin. Jos lähetys viivästyy merkittävästi aiheutuneiden viivästysten johdosta, voit olla yhteydessä Itella Posti Oyj:hin tai Matkahuoltoon. Emme korvaa kyseisistä viivästyksistä aiheutuneita haittoja, vaan korvauksista vastaa Posti Oyj tai Matkahuolto.

Toimitustapa

Toimitamme tuotteet vain Postin tai Matkahuollon kautta. Emme tarjoa tuotteille noutomahdollisuutta. Tuotteet voit tilata Postin Postipakettina, haluamaasi noutopisteeseen tai Kotipakettina suoraan kotiin. Matkahuollon kautta voit tilata Bussipakettina tai Pikapakettina valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen. Jos tuote tilataan pikapakettina, se käsitellään silti normaalisti, eikä sitä siirretä pakkauksessa muiden edelle. Pikapaketti käsiteellään Matkahuollon toimesta pikana. Digitaalisessa muodossa olevat tuotteet lähetetään suoraan sähköpostiin 48 tunnin kuluttua tilauksesta.

Digitaalisessa muodossa olevat tuotteet

Osa tuotteistamme saattaa olla digitaalisessa muodossa, kuten ohjelmistot ja pelit. Asiakkaalle ei tällöin toimiteta laiinkaan fyysistä tuotetta, vaan koodi tai koodin sisältävä kuva lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Koodeja ei lähetetä erikseen pyydettyyn osoitteeseen. Sähköpostiosoitteen on oltava voimassa oleva, ja emme vastaa kadonneista sähköpostiviesteistä. Tuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän vaihto- ja palautusoikeutta. Tuotteet voidaan käyttää ainoastaan kerran, joten olethan varma tilausta tehdessäsi, että tietokoneesi täyttää kaikki tuotteen minimivaatimukset. Palautusoikeuden eväämisestä huolimatta takaamme kaikkien digitaalisten tuotteiden aitouden ja toimivuuden.

Lahjakortit

Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta siitä hetkestä, kun se on toimitettu. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi, eikä lahjakortista makseta rahaa takaisin. Lahjakortilla ei voi ostaa toista lahjakorttia, eikä lahjakortin voimassaoloaikaa voi pidentää. Kadonnutta lahjakorttia ei korvata, joten pidä sähköposti ja lahjakortti tallessa.

Muuta

Kaikki hinnat sisältävät verot ja muut maksut, mutta toimitus on aina erikseen. Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. Riitatapaukset ratkaistaan Kotkan käräjäoikeudessa. Halpis Group Oy pidättää oikeudet toimitusehtojen muutoksiin.

Rekisteriseloste

Henkilötietolain (523/1999) 10§:n ja 24§:n mukainen rekisteriseloste. Rekisterin pitäjä on Halpis Group Oy, Saksalanraitti 122, 48810 Kotka. Rekisterin pitämisen perusteena on Halpis.fi verkkokaupan asiakkaaksi rekisteröitynyt tai Halpis.fi verkkokaupasta tavaraa ostanut henkilö. Käyttötarkoitus on tilausten arkistointi, käsittely sekä asiakassuhteen hoitaminen. Tieoja voidaan käyttää Halpis.fi verkkokaupan kehittämiseen. Rekisteritietoja ei luovuteta ulkopuolisille vaan ne ovat ainoastaan Halpis.fi verkkokaupan käytettävissä