iPhone ja iPad DFU nollaus - laitteen tyhjentäminen

iPhone - puhelin, joka jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan! Tiesitkö, että Applen iPhone on markkinoiden helpoin puhelin huoltaa/korjata ja yleensä nollaus onnistuu helposti kotona, toisin kuin Android malleissa. Apple on tehnyt tämän todella helpoksi, antamalla käyttöön iTunes sovelluksen, jonka jokainen voi ladata omalle koneelleen, käytitpä sitten MacBook tai Windows tietokonetta. 

  • Onko puhelimessasi ongelmia tai pätkiikö se liikaa? 
  • Onko kenties iPhone-päivitys jumissa, etkö saa puhelinta muuten vain toimimaan? 
  • Eikö iOS päivitys onnistu, tai etkö saa iPhonea nollattua lainkaan?
  • Sinun pitää tyhjentää iPhone; iPhonen tyhjennys?
  • iPhonen nollaus ilman pääsykoodia?
  • iPhonen resetointi?
  • iPhonen nollaus näppäimillä, jos näyttö ei toimi?
  • iPhonen käyttöönotto uutena puhelimena, jos myyt tai vaihdat?
  • Mitä tehdä, jos ei muista iPhonen salasanaa tai se on mennyt lukkoon liiallisesta väärän pääsykoodin yrittämisestä?
  • Miten vaihdan iPhonen käyttäjän? 

Edellä mainittuihin ongelmiin yleensä auttaa iPhonen tai iPadin resetointi. Yleisimpiä iPhone ongelmia on akun kuluminen, huono kuuluvuus, latausongelmat, näytön haamukosketukset tai mutu ohjelmistoon liittyvät ongelmat. Yleisin syy ongelmille löytyy iPhonen tai iPadin ohjelmistosta ja sen vuoksi iPhone tai iPad onkin hyvä varmuudenvuoksi nollata, ennen mahdollista huoltoon lähettämistä. 

Applen iPhone malleille ja iPad tableteille voidaan tehdä niin kutsuttu DFU nollaus (DFU tulee sanoista Device Frimware Update) ja sen avulla laitteeseen saadaan ladattua uusi ja puhdas iOS järjestelmä. DFU nollaukseen tarvitset luonnollisesti jonkin Applen laitteen, mukana tulleen USB johdon sekä viimeisimmän iTunes version ladattuna tietokoneelle. Nollaukseen ei siis tarvitse olla MacBook tietokonetta, vaan Windows malli riittää myös. Uusimman iTunes version voit ladata tästä. Jos olet jo ladannut iTunes sovelluksen tietokoneeseen niin muista tarkistaa, että sinulla on siihen uusin päivitys. 

Mitä tarvitaan iPhonen tai iPadin nollaukseen? 

1) Nollattava iPad tai iPhone

2) Toimivaksi todettu USB johto

3) Windows 10 tai MacBook tietokone (Catalina 10.15, tai uudempi)

4) UUSIN iTunes versio! Tärkeää, varmistua siitä, että sinulla on todella uusin versio!


Apple iPhonen tyhjentäminen ja tehdasasetusten palauttaminen DFU tilassa 

iPhone 6S ja vanhemmat, iPhone SE (vanhempi malli) ja iPod Touch

1) Avaa tietokoneella uusin ja päivitetty iTunes sovellus (Huom! Lue ohje huolellisesti läpi loppuun asti, ennen kuin aloitat DFU nollauksen)

2) Yhdistä laitteesi tietokoneeseen toimivaksi todetulla USB johdolla (kokeile varmuuden vuoksi vielä laturissa tai toisella laitteella, että USB johto on toimiva)

3) Sammuta laitteesi (paina vitakytkintä oikealta ja vedä sormella sammutus kytkimestä) 

4) Suorita nollaus alla olevien ohjeiden mukaan

  • a) Paina ja pidä pohjassa laitteen virtapainiketta (se, mistä käynnistyy) pohjassa 3 sekuntia
  • b) 3 sekunnin jälkeen paina ja pidä pohjassa laitteen kotipainiketta 10 sekuntia, vielä painaen virtapainiketta pohjassa, eli paina molempia pohjassa samaan aikaan 
  • c) Päästä 10 sekunnin päästä virtapanike mutta jatka kotipainikkeen painamista vielä 5 sekunnin ajan, kunnes iTunesin näyttöön tulee ilmoitus, että palautustilassa oleva laite on havaittu

5) Jos nollauksen aikana laitteen näyttöön tulee Applen logo, olet todennäköisesti painanut painikkeita liian pitkään pohjassa ja nollaus on aloitettava alusta. Jos DFU nollaus on onnistunut, näyttöön ei ilmesty logoa. 

6) Alla vielä iFixit palvelun havainnollistava video, jossa asetetaan iPhone malli DFU tilaan.


iPhone 7 ja iPhone 7 Plus 

1) Avaa tietokoneella uusin ja päivitetty iTunes sovellus (Huom! Lue ohje huolellisesti läpi loppuun asti, ennen kuin aloitat DFU nollauksen)

2) Yhdistä laitteesi tietokoneeseen toimivaksi todetulla USB johdolla (kokeile varmuuden vuoksi vielä laturissa tai toisella laitteella, että USB johto on toimiva)

3) Sammuta laitteesi (paina vitakytkintä oikealta ja vedä sormella sammutus kytkimestä)

4) Suorita nollaus alla olevien ohjeiden mukaan

  • a) Pidä puhelimen sivupainiketta ja volume alas (ääni alas) painiketta samaan aikaan painettuna 8 sekunnin ajan ja 8 sekunnin jälkeen päästä sivunäppäin (mutta jatka volume alas painikkeen painamista) Jos näyttöön ilmestyy Applen logo, on sivupainiketta painettu liian pitkään
  • b) Hetken päästä iTunes ilmoittaa, että se on havainnut palautustilassa olevan iPhonen, jolloin voit vapauttaa painikkeet

iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone X, iPhone XS sarja, iPhone 11 sarja ja iPhone 12 sarja 

1) Avaa tietokoneella uusin ja päivitetty iTunes sovellus (Huom! Lue ohje huolellisesti läpi loppuun asti, ennen kuin aloitat DFU nollauksen)

2) Yhdistä laitteesi tietokoneeseen toimivaksi todetulla USB johdolla (kokeile varmuuden vuoksi vielä laturissa tai toisella laitteella, että USB johto on toimiva)

4) Suorita nollaus alla olevien ohjeiden mukaan

  • a) Paina kerran volume ylös painiketta
  • b) Paina kerran volume alas painiketta
  • c) Pidä sivupainiketta painettuna, kunnes näyttö menee pimeäksi, tämän jälkeen pidä painiketta edelleen painettuna, mutta paina samaan aikaan myös volume alas painiketta pohjassa
  • d) Pidä painikkeita pohjasas 5 sekuntia ja päästä sivupainike, edelleen jatkaen volume alas painikkeen painamista
  • e) Puhelimen näyttöön ei ilmesty mitään (jos Applen logo ilmestyy, on jotain painikkeita painettu liian pitkään/lyhyesti ja on prosessi aloitettava alusta) jos DFU mode on onnistunut, iPhonen näyttö on pimeä ja iTunes ilmoittaa, että se on havainnut palautustilassa olevan iPhonen. 

iPadin tyhjentäminen tyhjentäminen ja tehdasasetusten palauttaminen DFU tilassa

Yllä on mainittu ohjeet Applen iPhone mallien nollaukseen, mutta hyvin usein vastaavat ongelmat ovat myös Applen iPad malleissa ja käydäänkin ne läpi seuraavaksi. 

DFU nollaus iPadissa, jossa on fyysinen kotipainike

1) Avaa tietokoneella uusin ja päivitetty iTunes sovellus (Huom! Lue ohje huolellisesti läpi loppuun asti, ennen kuin aloitat DFU nollauksen)

2) Yhdistä laitteesi tietokoneeseen toimivaksi todetulla USB johdolla (kokeile varmuuden vuoksi vielä laturissa tai toisella laitteella, että USB johto on toimiva)

4) Suorita nollaus alla olevien ohjeiden mukaan

  • a) Avaa iTunes ja varmista, että se on löytänyt iPadin (eli, että USB johto toimii)
  • b) Paina samaan aikaan virtapainiketta ja kotipainiketta pohjassa, kunnes näyttö pimenee
  • c) 3 sekunnin kuluttua (siitä hetkestä, kun näyttö on sammunut) vapauta virtapainike, mutta jatka edelleen kotipainikkeen painamista
  • d) Pidä kotipainiketta pohjassa, kunnes iTunes ilmoittaa, että se on havainnut palautustilassa olevan iPadin
  • e) Vapauta iPadin painikkeet ja suorita nollaus iTunesin ohjeiden mukaisesti 

DFU nollaus iPadissa, jossa ei ole fyysistä kotipainiketta 

1) Avaa tietokoneella uusin ja päivitetty iTunes sovellus (Huom! Lue ohje huolellisesti läpi loppuun asti, ennen kuin aloitat DFU nollauksen)

2) Yhdistä laitteesi tietokoneeseen toimivaksi todetulla USB johdolla (kokeile varmuuden vuoksi vielä laturissa tai toisella laitteella, että USB johto on toimiva)

4) Suorita nollaus alla olevien ohjeiden mukaan

  • a) Kytke iPad USB johdolla tietokoneeseen ja avaa iTunes. Varmista, että se löytää tabletin. Tään jälkeen sammuta iPad. 
  • b) Paina virtapainiketta pohjassa 2 sekuntia, tämän jälkeen paina myös samaan aikaan pohjassa volume alas painiketta 
  • c) Paina molempia painikkeita pohjassa noin 10 sekunnin ajan
  • d) 10 sekunnin kuluttua vapauta virtapinike, mutta jatka volue alas painikkeen painamista, kunnes iTunes ilmoittaa, että palautustilassa oleva iPad on havaittu
  • e) Vapauta iPadin painikkeet ja suorita nollaus iTunesin ohjeiden mukaisesti (HUOM! iPadin näyttö on täysin musta, jos logo ilmestyy näkyviin, on jotain painikkeita painettu liiat pitkään/liian vähän. 

Mitä jos iPhonen tai iPadin DFU nollaus ei auta? 

Jos nollauksesta huolimatta vika ei katoa, on vika jossain muualla kuin ohjelmistossa. Tällöin laitteesi tarvitsee fyysistä huoltoa ja sinun on toimitettava se huoltoon. Mikäli laite on ostettu meiltä (Halpis.fi verkkokaupasta) huollamme sen 12kk takuun aikana ilmaiseksi (tai vaihdamme uuteen) sekä teemme myös takuun ulkopuolisia huoltoja.


Posti
Pikkupaketti3,99€
Postipaketti7,99€
Kotiinkuljetus 17,95€
Matkahuolto
Bussipaketti7,99€
Pikapaketti19,95€
Kotijakelu19,95€
Maksutavat
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä

Tilaukset tehdään kotisivuillamme olevan ostoskorin avulla. Myös sähköpostilla tilaaminen on mahdollista. Emme ota vastaan tilauksia puhelimitse. Alle 18-vuotiaan on pyydettäessä annettava huoltajansa yhteystiedot, jotta voimme varmistaa huoltajan suostumuksen kauppaan. Hyväksymällä toimitusehdot hyväksyt Halpis Group Oy:n tietosuojaselosteen.

Asiakkaan tarkastusvelvollisuus

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen vastaanotettuaan sen ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa. Mikäli tässä tarkastuksessa havaitaan tuotteessa jotakin vikaa, on asiakkaan välittömästi (viimeistään viikon kuluttua tuotteen vastaanottamisesta) otettava yhteyttä sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi. Jos vika on ilmennyt tässä tarkastuksessa ja viasta ilmoitetaan kuitenkin vasta myöhemmin, takuu ei välttämättä korvaa ongelmaa, koska siitä ei ilmoitettu ajoissa.

Takuuehdot

Tuotteillamme on aina vähintään 12kk kuukauden takuu, mutta takuuaika kannattaa aina tarkistaa tuotekuvauksesta. Muutamilla malleilla takuu on 24kk. Takuu alkaa aina ostohetkestä (Postin ja Matkahuollon kautta toimitettavat tuotteet). Jos viallinen tuote vaihdetaan vastaavanlaiseen tuotteeseen, takuu ei ala uudestaan, vaan korvattavan tuotteen takuu jatkuu loppuun asti.

Takuumme ei kuitenkaan korvaa normaalia kulumista ja käyttäjästä johtuvia vikoja kuten:

  • Vesivahinkoja tai asiakkaan virheistä aiheutuneita vikoja. Vaikka valmistaja ilmoittaisi sivuillaan tuotteen kestävän vettä, kaikki kosteusvauriot puhelimille/tabletille/tietokoneelle/muulle laitteelle on aina rajattu takuun ulkopuolelle.
  • Näytön fyysisiä hajoamisia
  • Ohjelmistovikoja
  • Jos laite on kytketty maadoittamattomaan pistorasiaan
  • Normaalia kulumista
  • Tuotteen vahingoittuminen Postissa lähettäjän huolimattomuuden vuoksi
  • Mikäli IMEI tai sarjanumero on poistettu/raaputettu lukukelvottomaksi
  • Muut välilliset ja taloudelliset vahingot
  • Rungon vääntyminen
  • Jos tuotetta on yritetty huoltaa/korjata asiakkaan itsensä tai kolmannen osapuolen toimesta
  • Omien tiedostojen häviäminen

Takuukorjauksessa voi mennä tarvittavasta korjauksesta riippuen parista päivästä muutamaan viikkoon. Takuu ei korvaa fyysisiä vahinkoja, joiden voidaan olettaa aiheutuneen käyttäjän toiminnasta. Jos tuotteessa ilmenee vikaa, on siitä ilmoitettava mahdollisimman nopeasti. Jos viallista tuotetta käytetään, eikä sen viasta ilmoiteta ajoissa, mahdolliset viasta johtuneet muut viat ja/tai ongelmat eivät tällöin kuulu takuuseen, koska ongelmasta ei ole informoitu ajoissa. Mikäli tuote lähetetään huoltoon ja ilmenee, ettei vika kuulu takuun piiriin, voidaan tarkastuksesta peritä 20 euron postikulut. Lähettämällä tuotteen takuuhuoltoon hyväksyt edellä mainitut takuuehdot.

Palautusoikeus

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli tilaukseen on luvattu veloituksetta mukaan tuotteita ja kyseisiä veloituksetta luvattuja tuotteita ei palauteta muun tilauksen perumisen yhteydessä, on myyjällä oikeus veloittaa näistä veloituksetta annetuista, palauttamattomista tuotteista sen hetkinen hinta, joka on sivuolla listattuna. Hinta otetaan huomioon asiakkaalle palautettavassa summassa.

Rajoitukset palautusoikeudessa

Sähköpostiin digitaalisesti toimitetuilla tuotteilla, kuten erilaisilla ohjelmistoilla ei niiden luonteensa vuoksi ole vaihto- tai palautusoikeutta, kun tuote on toimitettu. Varmista ennen ostamista, että kyseinen tuote sopii tarkoitukseesi. Voit tarvittaessa varmistaa sen asiakaspalvelustamme asiakaspalvelu@halpis.fi.

Puhelimista ja tableteista tulee olla poistettuna kaikki tilitiedot ja tunnukset. Tuotetta ei voida palauttaa, mikäli siinä on käyttäjätiedot, kuten Googlen Gmail tili tai Applen Apple ID tunnus. Tunnukset on poistettava ennen lähetystä takaisin. Lisätietoja tunnusten poistamisesta täältä.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi nappikuulokkeet. Jos tuotteessa on havaittavissa selkeä virhe, tulee tästä ilmoittaa asiakaspalveluun viipymättä, jolloin palautus on mahdollinen.

Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Jos elektroniikkaa on käytetty eikä se ole enää samassa kunnossa kuin saapuessa asiakkaalle, on asiakas velvollinen korvaamaan vähintään 35% tuotteen hinnasta ilman alennuksia.

HUOM! Jos annat tilausta tehdessäsi yrityksen nimen ja Y-tunnuksen katsomme, että tilaaja on yritys ja tällöin kuluttajansuojalaki ei päde.

Lue ensin huolellisesti palautus- ja vaihtamisehdot. Tämän jälkeen täytä tämä lomake, jonka liität mukaan lähetykseen kuitin kanssa.

Ilmoitettava halusta perua kauppa

Asiakkaan on ilmoitettava halustaan palauttaa tai perua tilaus, parhaiten ilmoitus onnistuu lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi.

Emme vastaa asiakkaan laiminlyönneistä aiheutuneista mahdollisista laskujen muistutusmaksuista tai muista maksuista, joita aiheutuu, kun asiakas ei peruuta tilaustaan oikealla tavalla. Tilauksen peruminen on maksutonta kun käytätä palautustunnusta.

Tutustumisoikeus

Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin myymälässä. Tuotteen normaali käyttäminen tarkoittaa kaupan peruutusoikeuden menettämistä. Etenkin laitteissa olevat naarmut, joita ei tule normaalista käytöstä, kun laitteeseen tutustutaan. Käyttöönotolla tarkoitetaan esimerkiksi sovellusten lataamista, urheilemista vaatteissa ja muuta, mitä ei myymälässäkään tehdä.

Jälkien ja kulumisen osalta poikkeuksen muodostavat käytetyt laitteet, joissa saattaa olla jo saapuessaan jälkiä ja kulumaa. Näissä laitteissa palautusoikeus on normaalisti voimassa. Puhelimet, tabletit ja tietokoneet on aina luokiteltu omaan luokkaansa ja jos palautuksessa laite merkittävästi eroaa luokastaan, kuten vaikka näyttö on rikki tai siinä on halkeama, jota ei alun perin ollut, tuotetta ei voi palauttaa.

Mikäli tuote ei ole jälleenmyyntikunnossa tai asiakas on laiminlyönyt huolenpito velvollisuutensa, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen aina tuotteen täyteen hintaan asti. Korvaus on aina vähintään 35% tuotteen hinnasta.

Tuotteen vaihtaminen peruminen tai lähettäminen huoltoon

Kun palautat tai vaihdat toimivan tuotteen, toimi seuraavasti:

1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta.

2. Kirjoita paketin päälle osoite: Halpis Group Oy, c/o Verkkologistiikka, Taalintehtaankatu 4 20750 Turku, Sopimustunnus 659 959, ASIAKASPALAUTUS.

3. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.

4. Vie paketti lähimpään Postiin.

Jos haluat lähetyksestä kuitin, tulee paketti viedä aina postin palvelupisteelle. Suurin yhteenlaskettu koko on (pituus + leveys + paksuus) 90 senttiä. Jos palautuksesi on yli 2kg painoinen se tulee lähettää pakettina. Lisätietoja löydät tarvittaessa Postin sivuilta.

Kun lähetät tuotteen huoltoon tai palautat viallisen tuotteen, toimi seuraavasti:

1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta.

2. Kirjoita paketin päälle osoite: Halpis Group Oy, Saksalanraitti 122, 48810 Kotka, Sopimustunnus 635 922, ASIAKASPALAUTUS

3. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.

4. Vie paketti lähimpään Postiin.

Tuotteen vaihtaminen ja lähetys huoltoon on maksutonta. Lähettäminen vain Postin kautta. Kirjeenä (alle 2kg) lähetettäessä pakettiin tulee kirjoittaa Postin sopimustunnus (tunnus vaihtelee riippuen, lähetätkö tuotteen palautettavaksi vai huoltoon, katso tarkemmin yltä) ja "ASIAKASPALAUTUS", jolloin lähetys on ilmainen. Alle 3cm paksuiset kirjeet voi jättää suoraan kirjelaatikkoon ja tätä suuremmat tulee viedä postin palvelupisteelle. Huomioithan, että Halpis.fi ei vastaa kuljetuksen aikana hävinneistä tuotteista. Muistathan siis ottaa mahdollisen koodin talteen (löytyy kuitista) sekä pakata tuotteen hyvin, ettei se kärsi matkan aikana vahinkoja.

Tietosuoja

Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimittamiseen tai siinä esiintyvien epäselvyyksien tutkimiseen. Annettuun sähköpostiosoitteeseen voidaan lähettää uutiskirje ja muita tarjouksia, mikäli asiakas on tähän tilauksen yhteydessä suostunut. Tiedot säilyvät Halpis Group Oy:n tietokannassa, eikä tietoja luovuteta kolmannelle osapuolelle.
Kaupassamme on käytössä SSL-suojaus, joka suojaa selaimen yhteyden kauppaamme. Tämä tekee ostoksien tekemisestä turvallisempaa.

Maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Paytrailin yhteystiedot:

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

Paytrailin maksupalvelun kautta voit maksaa verkkopankissa (Nordea, DanskeBank, S-Pankki, POP-Pankki, Säästöpankki, Oma SP, Ålandsbanken, Osuuspankki, Handelsbanken ja Aktia). Voit maksaa myös mobiilimaksutavoilla (MobilePay, Pivo ja Siirto) sekä kortilla (Visa, Visa Electron ja Mastercard)

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa myös laskulla ja osamaksulla. Laskutuspalvelun tarjoaa Klarna Bank AB, Headquarters: Stockholm, Sweden. All rights reserved. Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm. Organization number: 556737-0431. Kaikki laskulla ja osamaksulla tehdyt tilaukset on aina maksettava suoraan Klarnalle. Ostamalla Klarna AB:n kautta, hyväksyt Klarnan maksuehdot.

Kaikille käyttäjille

Klarnan shoppailupalvelu

Klarnas Shoppingtjänst

Klarnan tietosuojaseloste

Klarnas dataskyddspolicy

Maksa myöhemmin

Maksa myöhemmin

Betala senare

Luotot

Klarnan yleiset luottosopimusehdot

Klarnas allmänna kreditavtalsvillkor

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Standardiserad europeisk konsumentinformation

Maksa Klarnalla

One-time Card Shopping Service

Villkor för transaktioner med engångskort

Toimitusaika

Varastotuotteiden toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Mikäli tuotetta ei ole varastossa, on sen toimitusaika ilmoitettu tuotteen kohdalla erikseen. Voit varmistaa toimitusajan myös asiakaspalvelustamme. Kaikki ennen kello 14.00 tehdyt varastossa olevien tuotteiden tilaukset lähetetään saman päivän aikana.

Halpis Group Oy ei ole vastuussa vaikutuspiiriemme ulkopuolelta tulevista viivästyksistä toimitusaikoihin. Jos lähetys viivästyy merkittävästi aiheutuneiden viivästysten johdosta, voit olla yhteydessä Itella Posti Oyj:hin tai Matkahuoltoon. Emme korvaa kyseisistä viivästyksistä aiheutuneita haittoja, vaan korvauksista vastaa Posti Oyj tai Matkahuolto.

Toimitustapa

Toimitamme tuotteet vain Postin tai Matkahuollon kautta. Emme tarjoa tuotteille noutomahdollisuutta. Tuotteet voit tilata Postin Postipakettina, haluamaasi noutopisteeseen tai Kotipakettina suoraan kotiin. Matkahuollon kautta voit tilata Bussipakettina tai Pikapakettina valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen. Jos tuote tilataan pikapakettina, se käsitellään silti normaalisti, eikä sitä siirretä pakkauksessa muiden edelle. Pikapaketti käsiteellään Matkahuollon toimesta pikana. Digitaalisessa muodossa olevat tuotteet lähetetään suoraan sähköpostiin 48 tunnin kuluttua tilauksesta.

Digitaalisessa muodossa olevat tuotteet

Osa tuotteistamme saattaa olla digitaalisessa muodossa, kuten ohjelmistot ja pelit. Asiakkaalle ei tällöin toimiteta laiinkaan fyysistä tuotetta, vaan koodi tai koodin sisältävä kuva lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Koodeja ei lähetetä erikseen pyydettyyn osoitteeseen. Sähköpostiosoitteen on oltava voimassa oleva, ja emme vastaa kadonneista sähköpostiviesteistä. Tuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän vaihto- ja palautusoikeutta. Tuotteet voidaan käyttää ainoastaan kerran, joten olethan varma tilausta tehdessäsi, että tietokoneesi täyttää kaikki tuotteen minimivaatimukset. Palautusoikeuden eväämisestä huolimatta takaamme kaikkien digitaalisten tuotteiden aitouden ja toimivuuden.

Muuta

Kaikki hinnat sisältävät verot ja muut maksut, mutta toimitus on aina erikseen. Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. Riitatapaukset ratkaistaan Kotkan käräjäoikeudessa. Halpis Group Oy pidättää oikeudet toimitusehtojen muutoksiin.

Rekisteriseloste

Henkilötietolain (523/1999) 10§:n ja 24§:n mukainen rekisteriseloste. Rekisterin pitäjä on Halpis Group Oy, Saksalanraitti 122, 48810 Kotka. Rekisterin pitämisen perusteena on Halpis.fi verkkokaupan asiakkaaksi rekisteröitynyt tai Halpis.fi verkkokaupasta tavaraa ostanut henkilö. Käyttötarkoitus on tilausten arkistointi, käsittely sekä asiakassuhteen hoitaminen. Tieoja voidaan käyttää Halpis.fi verkkokaupan kehittämiseen. Rekisteritietoja ei luovuteta ulkopuolisille vaan ne ovat ainoastaan Halpis.fi verkkokaupan käytettävissä