Apple iPad Pro - miten Pro mallit eroavat?

Menetkö sinäkin helposti sekaisin Appleni Pad Pro malleista, etkä välttämättä ole täysin 100 % varma siitä, että mitä mitäkin mallimerkintä tarkoittaa? Ehkä mietit, että minkä vuotinen iPad on kyseessä tai miten kyseisen iPad Pro malli eroaa edeltäjäänsä tai seuraajaansa? Menet sekaisin kaikista merkinnöistä, kuten iPad Pro 12,9, iPad Pro 10,5, iPad Pro 11 tai iPad Pro 9,7? Pyrimme tästä postauksessa vastaamaan kaikkiin mieltä polttaviin kysymyksiin ja luettuasi tämän, olet todellinen iPad Guru (tai no, ehkä et ihan guru, mutta varmasti lähtötilanteeseen nähden tiedät ainakin jonkin asian enemmän)

Mikä on Apple iPad Pro?

Applen iPad Pro mallisto julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 2015 ja sen oli tarkoitus edustaa kaikkein tehokkainta tablettia, koko Applen iPad mallistossa. iPad Pro mallin ovatkin ”normaaleihin” Applen iPad malleihin verrattuna paljon suurempia ja ne on varustettu paremmilla ominaisuuksilla, kuten tarkemmilla näytöillä ja suuremmilla muisteilla. Toki kyseiset ominaisuudet eivät tule yksin, vaan myös hinta on sieltä parhaimmasta päästä (vai pitäisikö sanoa, että huonoimmasta) sillä hinnat (varsinkin julkaisuhetkillä) ovat tuhannen euron ja jopa sen yli. Listataan seuraavaksi kaikki Applen julkaisemat Pro mallin, niiden generaatio numerot sekä julkaisuvodet.

Ensimmäisen sukupolven iPad Pro (1st Genration), iPad Pro 12,9”  vuonna 2015 ja iPad Pro 9,7" vuonna 2016

Ensimmäiset iPad Pro mallit oli varustettu 9,7 tuumaisilla ja 12,9 tuumaisilla näytöillä. Malleista julkaistiin WiFi ja Cellural versiot, sekä eri muistivariantteja. WiFi versiota on saatavilla 32GB, 128GB ja 256GB muisteilla ja 4G versiota puolestaan vain 128GB ja 256GB muisteilla (9,7 tuumaisen osalta myös 32GB muisti)

Tabletissa oli prosessorina Applen M9 suoritin sekä suurempi 12,9" versio oli varustettu 4GB keskusmuistilla, kun pienemmässä oli vain 2GB. Ulkonäöllisesti ensimmäisen sukupolven iPad Pro mallit eivät juuri eroa (paitsi koon puolesta 12,9" malli) muista, mutta sisuksissa oli aavistuksen tehokkaampaa suoritinta ja suurempaa muistia tarjolla, kuin normaaleissa Applen sen hetkisissä malleissa, kuten iPad Air 2. 

Toisen sukupolven iPad Pro (2nd Generation), iPad Pro 12,9” ja iPad Pro 10,5", vuonna 2017

Toisen sukupolven iPad Pro julkaisiitn 2 vuotta myöhemmin, vuonna 2017. Edelleen suuremmassa mallissa pysyttiin 12,9 tuumaisessa Retina näytössä, mutta nyt pienemmänkin näytön kokoa oli kasvatettu 10,5 tuumaan asti. Malleista julkaistiin jälleen WiFi sekä 4G (Cellural) versiot, mutta nyt muistivaihtoehtoja oli aavistuksen muutettu, perästä pudotettiin 32GB versio pois ja lisättiin 512GB tilalle ja 128GB muuttui 64GB:hen. Eli nyt vaihtoehdot olivat molempien mallien osalta siis 64GB, 256GB tai 512GB. 

Näissä iPad Pro malleissa prosessorina oli Applen M10 suoritin ja molempiin oli laitettu 4GB keskusmuistia, myös pienempään malliin, eli se oli hyppäys selkeästi ylöspäin. Muuten toisen generaation iPad Pro mallin ulkonäkö ei juurikaan muuttunut edeltäjäänsä verrattuna, joskin tehot kasvoivat ja paino hieman keveni. Jos siis mietit näiden kahden iPad Pro mallin välillä, ei juurikaan ole suurempaa merkitystä kumman ostaa. Molemmissa toimivat kaikki sovellukset ja molempiin on tulossa uusimmat päivitykset. Kannattaakin valita itselle sopiva versio värin, muistin ja 4G/WiFin kanssa, jotta saat parhaan yhdistelmän. 

Applen 3. iPad Pro sukupolvi toi mukanaan myös tuen Applen iPad Pro-näppäimistölle, joita on myynnissä lisävarusteina. iPad Pro-näppäimistö vie iPadin käytettävyyden uudelle tasolle ja se saattaa parhaimmassa tapauksessa jopa korvata kannettavan tietokoneen. 

Kolmannen sukupolven iPad Pro (3rd Generation), iPad Pro 12,9”  ja iPad Pro 11” näytöllä vuonna 2018

Apple julkaisi poikkeuksellisesti heti seuraavana vuonna uuden iPad Pro mallistonsa, eli vuonna 2018. Liekö syynä se, että edellisen sukupolven malli ei tuonut tarpeeksi tehoa/eroa aikaisempaan, jolloin myynti ei ollu odotettua. Jälleen 3rd Gen malleissa suurempi näyttö, eli 12,9 tuumaa pysyi samana, mutta nyt edellisestä pienempi malli suurennettiin, 11" versioon. Tämä pystyttiin tekemään varmasti sen vuoksi, että Apple siirtyi käyttämään erilaista näyttöä, joka paransi tabletin Screen-to-body suhdetta merkittävästi. 

Näissä Applen kolmannen sukupolven iPad Pro malleissa prosessorina oli Applen M12 suoritin ja edelleen julkaistiin WiFi ja 4G (Cellural) versiot. Mutta nyt muistiin oli lisätty yksi lisää, eli nyt saatavilla olivat molemmissa malleissa 64GB, 256GB, 512GB ja 1024GB versiot, eli Applen tehokkaimmassa malleissa oli yhden teratavun verran tallennustilaa. iPad Pro mallin ulkonäkö myös muuttui ja näytän etuosasta tuli täysin musta, takakamera nousi hieman koholle, tablettiin tuli C USB lataus ja fyysinen koko pieneni, vaikka pienemmässä mallissa näytön koko jopa kasvoi. 

Jos siis mietit iPad Pro mallin hankintaa ja budjettisi sallii sen verran laittaa lisää, että saat ostettua iPad Pro 3rd mallin, kannattaa se ehdottomasti tehdä. iPad Pro 3rd eroaa edeltäjistään huomattavasti niin ulkonäön puolesta, kuin sisältäkin. 

Neljännen sukupolven iPad Pro (4th Generation), johon kuuluivat iPad Pro 12,9” näytöllä ja iPad Pro 11” näytöllä vuonna 2020.


Vinkit Apple iPad Pro mallin ostoon tästä!

Alussa lupasimme parhaat vinkit Applen iPad Pro mallin ostoon ja tässä ne nyt ovat!

1) Jos budjettisi ei riitä iPad Pro 3rd ja iPad Pro 4th malleihin, ei käytännössä ole merkitystä sillä, että kumman aikaisemman mallin ostat. Molemmat ovat hyvin samankaltaisia, eikä varmasti normaalissa käytössä eroja juuri huomaa. Kannattaakin valita näistä se, mikä sopii parhaiten juuri omaan käyttöön, muistin ja WiFi/4G versioiden suhteen.

2) Jos pystyt venyttämään budjettia hieman, kannattaa se tehdä ja valita iPad Pro 3rd malli. Tämän mallin myötä iPad Pro mallien ulkomuoto muuttui ja mukaan tuli paljon uusia ominaisuuksia, kuten nopea C USB lataus. Niin ikään tässäkin, ei ole merkitystä ostatko tämän vai 4th Gen mallin, vaan kannattaakin valita näistä se, mikä sopii parhaiten juuri omaan käyttöön, muistin ja WiFi/4G versioiden suhteen.

Loppusanat 

Lyhyesti voidaankin sanoa, että Apple on julkaissut erilaisia iPad Pro mallien sukupolvia, joissa ominaisuudet ja muisti ovat parantuneet sekä pienemmällä näytöllä varustetun version näytön koko on kasvanut 9,7 tuumasta ensin 10,5 tuumaan ja sitten 11 tumaan. Tietenkin kaikista sukupolvien erilaisista iPad malleista on julkaistu myös pelkät WiFi versiot, sekä 4G SIM-korttipaikalla varustetut (Cellural) versiot, sekä tukku erilaisia muistivariaatioita.

Jos siis olet harkitsemassa tabletin ostamista, kannattaa kurkistaa käytettyjen iPad Pro mallien valikoima tästä!


Posti
Pikkupaketti3,99€
Postipaketti7,99€
Kotiinkuljetus 17,95€
Matkahuolto
Bussipaketti7,99€
Pikapaketti19,95€
Kotijakelu19,95€
Maksutavat
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä

Tilaukset tehdään kotisivuillamme olevan ostoskorin avulla. Myös sähköpostilla tilaaminen on mahdollista. Emme ota vastaan tilauksia puhelimitse. Alle 18-vuotiaan on pyydettäessä annettava huoltajansa yhteystiedot, jotta voimme varmistaa huoltajan suostumuksen kauppaan. Hyväksymällä toimitusehdot hyväksyt Halpis Group Oy:n tietosuojaselosteen.

Asiakkaan tarkastusvelvollisuus

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen vastaanotettuaan sen ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa. Mikäli tässä tarkastuksessa havaitaan tuotteessa jotakin vikaa, on asiakkaan välittömästi otettava yhteyttä sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi. Jos vika on ilmennyt tässä tarkastuksessa ja viasta ilmoitetaan kuitenkin vasta myöhemmin, takuu ei välttämättä korvaa ongelmaa, koska siitä ei ilmoitettu ajoissa.

Takuuehdot

Tuotteillamme on aina vähintään 12kk kuukauden takuu, mutta takuuaika kannattaa aina tarkistaa tuotekuvauksesta. Muutamilla malleilla takuu on 24kk. Takuu alkaa aina ostohetkestä (Postin kautta toimitettavat tuotteet). Jos viallinen tuote vaihdetaan vastaavanlaiseen tuotteeseen, takuu ei ala uudestaan, vaan korvattavan tuotteen takuu jatkuu loppuun asti.

Takuumme ei kuitenkaan korvaa normaalia kulumista ja käyttäjästä johtuvia vikoja kuten:

  • Vesivahinkoja tai asiakkaan virheistä aiheutuneita vikoja. Vaikka valmistaja ilmoittaisi sivuillaan tuotteen kestävän vettä, kaikki kosteusvauriot puhelimille/tabletille/tietokoneelle/muulle laitteelle on aina rajattu takuun ulkopuolelle.
  • Näytön fyysisiä hajoamisia
  • Ohjelmistovikoja
  • Jos laite on kytketty maadoittamattomaan pistorasiaan
  • Normaali kuluminen
  • Tuotteen vahingoittuminen Postissa lähettäjän huolimattomuuden vuoksi
  • Mikäli IMEI tai sarjanumero on poistettu/raaputettu lukukelvottomaksi
  • Muut välilliset ja taloudelliset vahingot
  • Rungon vääntyminen
  • Jos tuotetta on yritetty huoltaa/korjata asiakkaan itsensä tai kolmannen osapuolen toimesta
  • Omien tiedostojen häviäminen

Takuukorjauksessa voi mennä tarvittavasta korjauksesta riippuen parista päivästä muutamaan kuukauteen. Takuu ei korvaa fyysisiä vahinkoja, joiden voidaan olettaa aiheutuneen käyttäjän toiminnasta. Jos tuotteessa ilmenee vikaa, on siitä ilmoitettava mahdollisimman nopeasti. Jos viallista tuotetta käytetään, eikä sen viasta ilmoiteta ajoissa, mahdolliset viasta johtuneet muut viat ja/tai ongelmat eivät tällöin kuulu takuuseen, koska ongelmasta ei ole informoitu ajoissa. Mikäli tuote lähetetään huoltoon ja ilmenee, ettei vika kuulu takuun piiriin peritään tarkastuksesta 50 euron maksu, joka kattaa myös Postikulut asiakkaalle takaisin. Tarkastusmaksu on maksettava ennen, kuin tuote lähetetään takaisin. Lähettämällä tuotteen takuuhuoltoon hyväksyt edellä mainitut takuuehdot.

    Palautusoikeus

    Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli tilaukseen on luvattu veloituksetta mukaan tuotteita ja kyseisiä veloituksetta luvattuja tuotteita ei palauteta muun tilauksen perumisen yhteydessä, on myyjällä oikeius veloittaa näistä veloituksetta annetuista, palauttamattomista tuotteista sen hetkinen hinta, joka on sivuolla listattuna. Hinta otetaan huomioon asiakkaalle palautettavassa summassa. 

    Joillakin tuotteilla ei ole niiden luonteen vuoksi palautusoikeutta, katso tarkemmin rajoitukset palautusoikeudessa.

    Lue ensin huolellisesti palautus- ja vaihtamisehdot. Tämän jälkeen täytätämä lomake, jonka liität mukaan lähetykseen kuitin kanssa.

    Tilauksen perumisesta on aina ilmoitettava. Huomoithan, että peruessasi kaupan, maksat lähetyskulut takaisin.

    Ilmoitettava halusta perua kauppa

    Asiakkaan on ilmoitettava halustaan palauttaa tai perua tilaus. Mikäli asiakas jättää tuotteen noutamatta postista, on hänellä 30 päivää aikaa, laskettuna siitä, kun paketti on palautunut meille, ilmoittaa halustaan perua kauppa. Mikäli asiakas jättää ilmoittamatta palauttamisesta tai peruutuksesta ja 30 päivää on kulunut siitä, kun paketti on palautunut meille, kauppaa ei enää peruta. Saadakseen tuotteen takaisin itselleen, on asiakkaan maksettava postikulut. Myös tällöin asiakkaan maksettavaksi tulevat palautumisesta aiheutuneet postikulut (10 euroa).

    Emme vastaa asiakkaan laiminlyönneistä aiheutuneista mahdollisista laskujen muistutusmaksuista tai muista maksuista, joita aiheutuu, kun asiakas ei peruuta tilaustaan oikealla tavalla.

    Tutustumisoikeus

    Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin myymälässä. Tuotteen normaali käyttäminen tarkoittaa kaupan peruutusoikeuden menettämistä. Etenkin laitteissa olevat naarmut, joita ei tule normaalista käytöstä kun laitteeseen tutustutaan. Käyttöönotolla tarkoitetaan esimerkiksi sovellusten lataamista, urheilemista vaatteissa ja muuta, mitä ei myymälässäkään tehdä.

    Jälkien ja kulumisen osalta poikkeuksen muodostavat käytetyt laitteet, joissa saattaa olla jo saapuessaan jälkiä ja kulumaa. Näissä laitteissa palautusoikeus on normaalisti voimassa. Puhelimet, tabletit ja tietokoneet on aina luokiteltu omaan luokkaansa ja jos palautuksessa laite merkittävästi eroaa luokastaan, kuten vaikka näyttö on rikki tai siinä on halkeama, jota ei alunperin ollut, tuotetta ei voi palauttaa. 

    Mikäli tuote ei ole jälleenmyyntikunnossa tai asiakas on laiminlyönyt huolenpitolvelvollisuutensa, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen aina tuotteen täyteen hintaan asti. Korvaus on aina vähintään 35% tuotteen hinnasta.

    Tuotteen vaihtaminen peruminen tai lähettäminen huoltoon on maksutonta Postin kautta

    Katso huoltoon ja vaihtoon lähettämisestä tarkemmin täältä.

    Tilauksen lähettäminen takaisin

    Pakkaus on aina lähettäjän vastuulla. Jos tuotteeseen kuuluu alkuperäinen kotelo, pitää tuote lähettää alkuperäisessä kotelossa/laatikossa, niin että se on vielä toisen laatikon tai rahtipussin sisällä. Osoitekorttia ei saa liimata alkuperäiseen pakkaukseen. Tällöin emme hyväksy kyseistä pakkausta ja asiakas on korvausvelvollinen. Mikäli tuote häviää tai vaurioituu palautuksen yhteydessä, asiakas on korvausvelvollinen. Mukaan on liitettävä kaikki tuotteeseen kuuluvat oheistavarat. Mikäli asiakas palauttaa käytetyn tuotteen, joka on edellä mainittujen ehtojen vastainen, on hänen korvattava vähintään 35% tuotteen hinnasta, sekä maksettava palautuskulut.

    Palautettavan tuotteen on oltava samanlaisessa kunnossa kun saapuessaan, ja vaatteissa täytyy olla laput ja merkit paikallaan.
    Jos tuotteita palautetaan useampia, on ne kaikki lähetettävä samalla kertaa. Jos tuotteet lähetetään erikseen, perimme postikulut asiakkaalta.

    Palautusosoite on:
    Halpis Group Oy
    Saksalanraitti 122
    48810 Kotka

    Rajoitukset palautusoikeudessa

    Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla, kuten hajuvesillä ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Tämä koskee myös muistikortteja.

    Puhelimista ja tableteista tulee olla poistettuna kaikki tilitiedot ja tunnukset. Erityisesti Applen laitteista tulee poistaa Apple ID tunnus käytöstä. Listätietoja poistamisesta täältä.

    Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi nappikuulokkeet ja handsfreelaitteet. Jos tuotteessa on havaittavissa selkeä virhe, tulee tästä ilmoittaa asiakaspalveluun viipymättä, jolloin palautus on mahdollinen.

    Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

    Jos elektroniikkaa on käytetty eikä se ole enää samassa kunnossa kuin saapuessa asiakkaalle, on asiakas velvollinen korvaamaan vähintään 35% tuotteen hinnasta ilman alennuksia.

    HUOM! Jos annat tilausta tehdessäsi yrityksen nimen ja Y-tunnuksen katsomme, että tilaaja on yritys ja tällöin kuluttajansuojalaki ei päde.

    Tietosuoja

    Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimittamiseen tai siinä esiintyvien epäselvyyksien tutkimiseen. Annettuun sähköpostiosoitteeseen voidaan lähettää uutiskirje ja muita tarjouksia, mikäli asiakas on tähän tilauksen yhteydessä suostunut. Tiedot säilyvät Halpis Group Oy:n tietokannassa, eikä tietoja luovuteta kolmannelle osapuolelle.
    Kaupassamme on käytössä SSL-suojaus, joka suojaa selaimen yhteyden kauppaamme. Tämä tekee ostoksien tekemisestä turvallisempaa.

    Maksutavat

    Ostokset maksetaan euroissa. Meillä maksat Chekout Finland Oy:n tarjoamilla maksupainikkeilla. Näihin sisältyvät verkkopankit sekä lasku- ja osamaksumahdollisuudet. Maksutapa on asiakkaalle ilmainen.

    Tuemme maksujenvälitystä seuraavien maksutapojen kanssa:

    • Nordea, Osuuspankki, Sampopankki, POP Pankit, Nooa, Aktia, Säästöpankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Tapiolapankki, Joustoraha, APE Payment, Euroloan ja Neocard. Palvelun tarjoaa Checkout Finland Oy. 
    • Voit maksaa ostoksesi Klarna laskulla, ja saat 14 päivää maksuaikaa ja voit haluessasi maksaa erissä, alkaen 8€/kk. Klarna laskun ehdot ja tarkemmat tiedot löytyvät alla olevista linkeistä. 

    Klarnan Laskuehdot
    Klarnan Tilin ehdot

    Toimitusaika

    Tuotteiden toimitusaika on 2-31 arkipäivää, riippuen siitä onko tuotetta varastossa vai ei. Kaikki ennen kello 12.00 tehdyt ostokset pyritään lähettämään samana päivänä asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Jos tuotteen kohdalla lukee ei varastossa, voi tuotteella kestää huomattavasti pidempään. 

    Kellojen toimitusaika on 7-25 arkipäivää.

    Emme ole vastuussa vaikutuspiiriemme ulkopuolelta tulevista viivästyksistä toimitusaikoihin. Jos lähetys viivästyy merkittävästi aiheutuneiden viivästysten johdosta, voit olla yhteydessä Itella Posti Oyj:hin tai Matkahuoltoon.

    Toimitustapa

    Verkkokaupassamme sinulla on käytössä seuraavat toimitustavat:

    • Voit noutaa tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi automaatista heti. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Lähetys kuljetetaan ilmastoystävällisesti.
    • Nouto postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi postista heti saapumispäivänä klo 16 jälkeen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä.
    • Postin kotiinkuljetus. Pienemmät paketit toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella.
    • Toimitus kirjeenä. Lähetys toimitetaan yleensä seuraavana arkipäivänä postilaatikkoon.
    • Matkahuolto. Voit tilata tuotteet pakettina tai pikapakettina Matkahuollon kautta.

    Digitaalisessa muodossa olevat tuotteet

    Osa tuotteistamme saattaa olla digitaalisessa muodossa, kuten ohjelmistot ja pelit. Asiakkaalle ei tällöin toimiteta laiinkaan fyysistä tuotetta, vaan koodi tai koodin sisältävä kuva lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Koodeja ei lähetetä erikseen pyydettyyn osoitteeseen. Sähköpostiosoitteen on oltava voimassa oleva, ja emme vastaa kadonneista sähköpostiviesteistä. Tuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän vaihto- ja palautusoikeutta. Tuotteet voidaan käyttää ainoastaan kerran, joten olethan varma tilausta tehdessäsi, että tietokoneesi täyttää kaikki tuotteen minimivaatimukset. Palautusoikeuden eväämisestä huolimatta takaamme kaikkien digitaalisten tuotteiden aitouden ja toimivuuden.

    Muuta

    Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta ei toimitusta. Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden.Riitatapaukset ratkaistaan Kotkan käräjäoikeudessa. Halpis Group Oy pidättää oikeudet toimitusehtojen muutoksiin.

    Rekisteriseloste

    Henkilötietolain (523/1999) 10§:n ja 24§:n mukainen rekisteriseloste. Rekisterin pitäjä on Halpis Group Oy, Saksalanraitti 122, 48810 Kotka. Rekisterin pitämisen perusteena on Halpis.fi verkkokaupan asiakkaaksi rekisteröitynyt tai Halpis.fi verkkokaupasta tavaraa ostanut henkilö. Käyttötarkoitus on tilausten arkistointi, käsittely sekä asiakassuhteen hoitaminen. Tieoja voidaan käyttää Halpis.fi verkkokaupan kehittämiseen. Rekisteritietoja ei luovuteta ulkopuolisille vaan ne ovat ainoastaan Halpis.fi verkkokaupan käytettävissä