Takuu, vaihtaminen & palautus
Me Halpiksella haluamme tehdä tuotteiden ostamisesta sinulle mahdollisimman helppoa ja riskitöntä. Kaikilla myymillämme tuotteilla on 12kk takuu ja 14 vuorokauden ilmainen palautusoikeus.
Olemme lajitelleet tuotteet eri kuntoluokkiin käytön jälkien perusteella, mutta ymmärrämme, että aina tuotteen ulkonäkö ei miellytä silmää. Siksi tarjoamme sinulle helpon ja ilmaisen 14-vuorokauden vaihto- ja palautusoikeuden olipa syy mikä tahansa! Tilauksen peruminen on helppoa ja rahat palautuvat aina muutamien päivien sisällä. Maksettu summa palautuu aina alkuperäiselle maksutavalle, eikä palautukseen tarvita erillistä tilinumeroa!
Tästä saat ohjeet miten toimia, olitpa sitten lähettämässä tuotetta meille takuuhuoltoon, huoltoon, vaihtoon tai palautukseen! Valitse haluamasi kohta ja lue huolellisesti ohjeet ennen palauttamista ja ota huomioon, että mahdollinen Apple ID tai Googlen Gmail tunnus on poistettava, ennen lähetystä!
Tarkempia tietoja takuusta ja palauttamisesta löydät toimitusehdoista sekä klikkaamalla alla olevia linkkejä, joihin olemme koonneet kaikki tarvittavat tiedot! Luethan kaikissa tapauksissa kohdan Tuotteen palauttaminen & vaihtaminen - yleiset ohjeet.
Miten lähetän tuotteen huoltoon, vaihtoon tai palautukseen?
Tuotteen palauttaminen & vaihtaminen - yleiset ohjeet
Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Joillakin tuotteilla ei ole niiden luonteen vuoksi palautusoikeutta, kuten hygienia tuotteet, joita ovat esimerkiksi nappikuulokkeet.
Ilmoitettava halusta perua kauppa
Asiakkaan on ilmoitettava halustaan palauttaa tai perua tilaus, joten ilmoitathan siitä meille sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi. Mikäli asiakas jättää tuotteen noutamatta postista, on hänellä 14 päivää aikaa, laskettuna siitä, kun paketti on palautunut meille, ilmoittaa halustaan perua kauppa. Mikäli asiakas jättää ilmoittamatta palauttamisesta tai peruutuksesta ja 14 päivää on kulunut siitä, kun paketti on palautunut meille, kauppaa ei enää peruta. Saadakseen tuotteen takaisin itselleen, on asiakkaan maksettava postikulut. Myös tällöin asiakkaan maksettavaksi tulevat palautumisesta aiheutuneet postikulut (10 euroa). Emme vastaa asiakkaan laiminlyönneistä aiheutuneista mahdollisista laskujen muistutusmaksuista tai muista maksuista, joita aiheutuvat, kun asiakas ei peruuta tilaustaan oikealla tavalla.
Tilauksen peruutuksessa maksettu summa palautetaan aina alkuperäiselle maksutavalle, tai hyvitetään laskulle. Erillistä tilinumeroa ei tarvita.
HUOM! Muistathan poistaa puhelimeen/tablettiin/tietokoneeseen mahdollisesti asettamasi tunnukset (Apple ID, Gmail, Windows) sekä salasanat. Pelkkä nollaus EI poista tunnuksia, vaan ne täytyy erikseen poistaa puhelimen asetuksista. Applen laitteet (asetukset - ID - kirjaudu ulos) ja Googlen laitteet (asetukset - tilit - Gmail- poista/kirjaudu ulos). Mikäli et saa tunnuksia poistettua, kysythän apua asiakaspalvelustamme, ennen lähetystä. Mikäli lähetät tuotteen jossa on tunnukset, pääsykoodi tai jokin salasana paikoillaan, perimme oikeuden veloittaa nollauksesta aiheutuvat kohtuulliset (10 euroa) kustannukset. Mikäli tuote joudutaan lähettämään sinulle takaisin, perimme 20 euroa postikuluista. Lähettämällä puhelimen vahvistat lukeneesi ja ymmärtäneesi nämä ohjeet ja poistaneesi mahdolliset tunnukset ja lukitukset.
Mikäli et pääse laitteen asetuksiin (näyttö ei toimi tai laite ei käynnisty) pääset poistamaan tunnukset myös verkossa. Ohjeet Android laitteesta tässä ja ohjeet Applen laitteisiin tässä.
Tutustumisoikeus
Vastaanotettuasi tavaran sinun on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä niin kauan, kunnes olet tehnyt päätöksen palautusoikeuden käyttämisestä (14 vrk). Jos päätät kuitenkin tavaran käytön jälkeen peruuttaa sopimuksen, tulee sinun vastata tavaran mahdollisesta arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota olevan otettu käyttöön, jos sitä on käsitelty vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Käyttöönotolla tarkoitetaan esimerkiksi sovellusten lataamista, omien henkilökohtaisten tunnusten kuten Gmail ja Apple ID asettamista.
Mikäli olet tilannut uuden laitteen (joka on luokituksessa kunnolla "uusi") tulee laitteen olla käyttämätön ja mukana tulee olla kaikki myyntipakkauksessa olleet tarvikkeet. Käyttämätön tarkoittaa esimerkiksi sitä, että laitteessa olevat muovit, suojat yms. on oltava paikoillaan ja virheettömiä. Voit myös ajatella niin, että mikäli tilaisit tuotteen uudelleen luokituksella uusi ja saisit paketissa kyseisen (sinulla nyt olevan) tuotteen, onko se mielestäsi siinä kunnossa, kun voit olettaa uuden tuotteen olevan.
Mikäli tuote ei ole jälleenmyyntikunnossa tai asiakas on laiminlyönyt huolenpito velvollisuutensa, tulee sinun vastata tuotteen arvonalentumisesta. Arvonalentuminen ratkaistaan tapauskohaisesti.
Miten lähetän tuotteen, kun haluan palauttaa?
1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta.
2. Kirjoita paketin päälle osoite:
Halpis Group Oy
c/o Logistinen.fi
Krakantie 128
29600 Noormarkku
Sopimustunnus 635 922, ASIAKASPALAUTUS
3. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.
4. Vie paketti lähimpään Postiin ja muista pyytää kuitti, jossa on JJFI-alkuinen seurantatunnus! Huom! Lähetä paketti asiakaspalautus pakettina, niin saat JJFI koodin. Kirjeissä ei ole seurantaa. JJFI tunnus palautukselle on ehdottoman tärkeä ottaa ja muista pitää kuitti tallessa, kunnes palautus on käsitelty.
5. Voit käyttää myös Postin palvelua osoitteessa https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti jossa sinulta kysytään alkuperäisen lähetyksen JJFI tunnusta. Varmista, että palautuksen osoite on sama, kuin kohdassa 2 mainittu osoite. Näin voit jättää paketin myös valitsemaasi automaattiin. Myös tässä tapauksessa, ota JJFI seurantatunnus itsellesi talteen!
HUOM! Muistathan poistaa puhelimeen/tablettiin/tietokoneeseen mahdollisesti asettamasi tunnukset (Apple ID, Gmail, Windows) sekä salasanat. Pelkkä nollaus EI poista tunnuksia, vaan ne täytyy erikseen poistaa puhelimen asetuksista. Applen laitteet (asetukset - ID - kirjaudu ulos) ja Googlen laitteet (asetukset - tilit - Gmail- poista/kirjaudu ulos) Mikäli et saa tunnuksia poistettua, kysythän apua asiakaspalvelustamme, ennen lähetystä. Mikäli lähetät tuotteen jossa on tunnukset, pääsykoodi tai jokin salasana paikoillaan, perimme oikeuden veloittaa nollauksesta aiheutuvat kohtuulliset (10 euroa) kustannukset. Mikäli tuote joudutaan lähettämään sinulle takaisin, perimme 20 euroa postikuluista. Lähettämällä puhelimen vahvistat lukeneesi ja ymmärtäneesi nämä ohjeet ja poistaneesi mahdolliset tunnukset ja lukitukset.
Mikäli et pääse puhelimen asetuksiin, voit poistaa ne myös kirjautumalla iCloudiin, ohjeet tässä: https://www.halpis.fi/news/79/apple-id-tunnuksen-poistaminen-kun-puhelin-ei-ole-enaa-hallussasi tai Googlen Gmailiin ja ohjeet tässä: https://www.halpis.fi/news/107/googlen-frp-lukitus---mika-se-on
Maksettu summa palautuu aina alkuperäiselle maksutavalle, eikä palautukseen tarvita erillistä tilinumeroa!
Rajoitukset palautusoikeudessa:
Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla, ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Tämä koskee myös muistikortteja. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi nappikuulokkeet ja handsfree laitteet. Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Vastaanotettuasi tavaran sinun on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä niin kauan, kunnes olet tehnyt päätöksen palautusoikeuden käyttämisestä (14 vrk). Jos päätät kuitenkin tavaran käytön jälkeen peruuttaa sopimuksen, tulee sinun vastata tavaran mahdollisesta arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota olevan otettu käyttöön, jos sitä on käsitelty vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.
Miten lähetän tuotteen takuuhuoltoon?
1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta. Huom! Otathan talteen mahdolliset suojakuoret, johdot yms. huoltoon tarvitaan vain tuote, ilman lisätarvikkeita. Älä siis lähetä tuotteen mukana mitään suojakuoria, latureita tai muita johtoja, ellei asiasta ole erikseen sovittu.
2. Kirjoita mukaan erilliselle lapulle nimesi, tilausnumerosi ja lyhyt kuvaus viasta. Liitä mukaan myös mahdollinen pääsykoodi, testausta varten. Mikäli pääsykoodia ei ole liitetty mukaan, joudutaan se erikseen kysymään ja näin olleen huolto viivästyy.
Huom! Ota mahdolliset haluamasi tiedostot (valokuvat yms.) talteen ennen lähetystä. Jos laite nollataan/vaihdetaan, tiedot katoavat.
HUOM! Poistathan myös puhelimeen/tablettiin/tietokoneeseen mahdollisesti asettamasi tunnukset (Apple ID, Gmail, Windows) sekä salasanat. Pelkkä nollaus EI poista tunnuksia, vaan ne täytyy erikseen poistaa puhelimen asetuksista. Applen laitteet (asetukset - ID - kirjaudu ulos) ja Googlen laitteet (asetukset - tilit - Gmail- poista/kirjaudu ulos). Mikäli et pääse puhelimen asetuksiin, voit poistaa ne myös kirjautumalla iCloudiin, ohjeet tässä: https://www.halpis.fi/news/79/apple-id-tunnuksen-poistaminen-kun-puhelin-ei-ole-enaa-hallussas tai Googlen Gmailiin ja ohjeet tässä: https://www.halpis.fi/news/107/googlen-frp-lukitus---mika-se-on
Mikäli et saa tunnuksia poistettua, kysythän apua asiakaspalvelustamme, ennen lähetystä. Mikäli laite joudutaan huollossa vaihtamaan, on tunnusten oltava pois.
3. Kirjoita paketin päälle osoite:
Halpis Group Oy
Saksalanraitti 122
48810 Kotka
Sopimustunnus 682 689 , ASIAKASPALAUTUS
4. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.
5. Vie paketti lähimpään Postiin ja muista pyytää kuitti, jossa on JJFI-alkuinen seurantatunnus! Huom! Lähetä paketti asiakaspalautus pakettina, niin saat JJFI koodin. Kirjeissä ei ole seurantaa. JJFI tunnus palautukselle on ehdottoman tärkeä ottaa ja muista pitää kuitti tallessa, kunnes palautus on käsitelty.
6. Voit käyttää myös Postin palvelua osoitteessa https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti jossa sinulta kysytään alkuperäisen lähetyksen JJFI tunnusta. Varmista, että palautuksen osoite on sama, kuin kohdassa 3 mainittu osoite (joka on siis Kotkan osoite, johon huollot tulee lähettää). Näin voit jättää paketin myös valitsemaasi automaattiin. Myös tässä tapauksessa, ota JJFI seurantatunnus itsellesi talteen!
Muuta huomioitavaa
Pakkaus on aina lähettäjän vastuulla. Mikäli tuote häviää tai vaurioituu palautuksen yhteydessä, asiakas on korvausvelvollinen. Palautukset ja muut lähetykset on aina toimitettava Postin kautta! Palautettavan tuotteen on oltava samanlaisessa kunnossa, kun saapuessaan. Jos tuotteita palautetaan useampia, on ne kaikki lähetettävä samalla kertaa.
Lähetys huoltoon - takuuseen kuulumaton vika
Jos lähetät laitteen huoltoon ilman, että kyseinen vika kuuluu laitteen takuuseen, voimme periä tilauksen postikulut (20 euroa) tuotteen takaisin lähettämisen yhteydessä. Postikulut on maksettava ennen, kuin tilaus lähetetään takaisin. Mikäli laitteessa on vika joka ei kuulu takuuseen ja se huolletaan Halpis Group Oy:n toimesta, tulee mahdollinen maksullinen huolto olla maksettuna ennen laitteen lähetystä takaisin (ennakkomaksu). Maksutiedot lähetetään sähköpostiin ja maksu tulee olla suoritettuna, ennen kuin tuote lähetetään takaisin.
Tuotteessa oli vikaa ja haluan palauttaa sen?
1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta.
2. Kirjoita mukaan erilliselle lapulle nimesi, tilausnumerosi ja lyhyt kuvaus viasta.
HUOM! Muistathan poistaa puhelimeen/tablettiin/tietokoneeseen mahdollisesti asettamasi tunnukset (Apple ID, Gmail, Windows) sekä salasanat. Pelkkä nollaus EI poista tunnuksia, vaan ne täytyy erikseen poistaa puhelimen asetuksista. Applen laitteet (asetukset - ID - kirjaudu ulos) ja Googlen laitteet (asetukset - tilit - Gmail- poista/kirjaudu ulos). Mikäli et saa tunnuksia poistettua, kysythän apua asiakaspalvelustamme, ennen lähetystä. Mikäli lähetät tuotteen jossa on tunnukset, pääsykoodi tai jokin salasana paikoillaan, perimme oikeuden veloittaa nollauksesta aiheutuvat kohtuulliset (10 euroa) kustannukset. Mikäli tuote joudutaan lähettämään sinulle takaisin, perimme 20 euroa postikuluista. Lähettämällä puhelimen vahvistat lukeneesi ja ymmärtäneesi nämä ohjeet ja poistaneesi mahdolliset tunnukset ja lukitukset.
Mikäli et pääse puhelimen asetuksiin, voit poistaa ne myös kirjautumalla iCloudiin, ohjeet tässä: https://www.halpis.fi/news/79/apple-id-tunnuksen-poistaminen-kun-puhelin-ei-ole-enaa-hallussasi tai Googlen Gmailiin ja ohjeet tässä: https://www.halpis.fi/news/107/googlen-frp-lukitus---mika-se-on
3. Kirjoita paketin päälle osoite:
Halpis Group Oy
Saksalanraitti 122
48810 Kotka
Sopimustunnus 682 689 , ASIAKASPALAUTUS
4. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.
5. Vie paketti lähimpään Postiin ja muista pyytää kuitti, jossa on JJFI-alkuinen seurantatunnus! Huom! Lähetä paketti asiakaspalautus pakettina, niin saat JJFI koodin. Kirjeissä ei ole seurantaa. JJFI tunnus palautukselle on ehdottoman tärkeä ottaa ja muista pitää kuitti tallessa, kunnes palautus on käsitelty.
6. Voit käyttää myös Postin palvelua osoitteessa https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti jossa sinulta kysytään alkuperäisen lähetyksen JJFI tunnusta. Varmista, että palautuksen osoite on sama, kuin kohdassa 3 mainittu osoite (joka on siis Kotkan osoite, johon huollot tulee lähettää). Näin voit jättää paketin myös valitsemaasi automaattiin. Myös tässä tapauksessa, ota JJFI seurantatunnus itsellesi talteen!
Muuta huomioitavaa
Pakkaus on aina lähettäjän vastuulla. Mikäli tuote häviää tai vaurioituu palautuksen yhteydessä, asiakas on korvausvelvollinen. Palautukset ja muut lähetykset on aina toimitettava Postin kautta! Palautettavan tuotteen on oltava samanlaisessa kunnossa, kun saapuessaan. Jos tuotteita palautetaan useampia, on ne kaikki lähetettävä samalla kertaa.