Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauttaa tai lähettää sen huoltoon, lue seuraava huolellisesti läpi.

Takuuehdot

Asiakkaan on ilmoitettava aina viasta osoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi, jolloin hän saa toimintaohjeet seuraavista toimista. Tuotteillamme on aina vähintään kuuden (6) kuukauden takuu, mutta takuuaika kannattaa aina tarkistaa tuotekuvauksesta. Isommilla ostoksilla yleenä kaksitoista (12) kuukautta. Takuu alkaa aina ostohetkestä (Postin kautta toimitettavat tuotteet). Viallinen tuote vaihdetaan vastaavanlaiseen tuotteeseen, jonka takuu ei ala uudestaan, vaan korvattavan tuotteen takuu jatkuu loppuun asti. Takuumme ei kuitenkaan korvaa normaalia kulumista tai asiakkaan virheistä aiheutuneita vikoja. Lue aina tuotteen mukana toimitetut ohjeet huolellisesti läpi, ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuukorjauksessa voi mennä tarvittavasta korjauksesta riippuen parista päivästä muutamaan kuukauteen. Takuu ei korjaa fyysisiä vahinkoja, joiden voidaan olettaa aiheutuneen käyttäjän toiminnasta.

Palautusoikeus

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Joillakin tuotteilla ei ole niiden luonteen vuoksi palautusoikeutta, katso tarkemmin rajoitukset palautusoikeudessa. Lue ensin huolellisesti palautus- ja vaihtamisehdot. Tämän jälkeen täytä tämä lomake, jonka liität mukaan lähetykseen kuitin kanssa. Tilauksen perumisesta on aina ilmoitettava.

Ilmoitettava halusta perua kauppa

 Asiakkaan on ilmoitettava halustaan palauttaa tai perua tilaus. Mikäli asiakas jättää tuotteen noutamatta postista, on hänellä 14 päivää aikaa, laskettuna siitä, kun paketti on palautunut meille, ilmoittaa halustaan perua kauppa. Mikäli asiakas jättää ilmoittamatta palauttamisesta tai peruutuksesta ja 14 päivää on kulunut siitä, kun paketti on palautunut meille, kauppaa ei enää peruta. Saadakseen tuotteen takaisin itselleen, on asiakkaan maksettava postikulut. Myös tällöin asiakkaan maksettavaksi tulevat palautumisesta aiheutuneet postikulut (10 euroa). Emme vastaa asiakkaan laiminlyönneistä aiheutuneista mahdollisista laskujen muistutusmaksuista tai muista maksuista, joita aiheutuvat, kun asiakas ei peruuta tilaustaan oikealla tavalla.

Tutustumisoikeus

Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin myymälässä. Tuotteen käyttöönotto ja käyttäminen tarkoittaa kaupan peruutusoikeuden menettämistä. Etenkin naarmut laitteissa, joita ei tule normaalista käytöstä kun laitteeseen tutustutaan. Käyttöönotolla tarkoitetaan esimerkiksi sovellusten lataamista, urheilemista vaatteissa ja muuta, mitä ei myymälässäkään tehdä.

  • Akun voi asettaa paikalleen ja navigoida valikossa
  • Lisävarusteiden kuten muistikortin ja kuulokkeiden pitää olla käyttämättömiä
  • SIM-korttia ei saa asettaa laitteseen
  • Laitteseen ei saa asentaa soittoääniä eikä tallentaa numeroita tai kuvia
  • Laitteeseen ei saa olla tallennettuna yhtään mitään
  • Laitteessa ei saa olla naarmuja

Mikäli tuote ei ole jälleenmyyntikunnossa tai asiakas on laiminlyönyt huolenpitolvelvollisuutensa, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen aina tuotteen täyteen hintaan asti. Korvaus on aina vähintään 35% tuotteen hinnasta.

Tilauksen peruuttaminen maksullista

Mikäli asiakas haluaa perua tilauksen ja tuotteet on jo lähetetty, tulee asiakkaan maksettavaksi lähetyksen takaisin lähettämisestä aiheutuneet postikulut. Mikäli tilausta tehdessä ei ole ollut postikuluja, kulut määräytyvät Itellan laskureiden mukaan. Asiakkaan tulee itse maksaa postitus takaisin, jos hän haluaa perua kaupan. Jos asiakas kuitenkin lähettää tilauksen takaisin asiakaspalautuksena, vähennetään postikulut hänelle mahdollisesti maksettavasta hyvityksestä tai laskulla ostettaessa postikulut jätetään laskulle, jolloin ne tulee maksaa. Asiakaspalautuksena palautettujen tilausten palautuskulut ovat 10 euroa. Tuotteen vaihtaminen ja takuuhuoltoon lähettäminen säilyy edelleen maksuttomana.

Tuotteen vaihtaminen ja lähetys huoltoon

Tuotteen vaihtaminen ja lähetys huoltoon on maksutonta. Kirjeenä (alle 2kg) lähetettäessä pakettiin tulee kirjoittaa "ASIAKASPALAUTUS" jolloin lähetys on teille ilmainen. Alle 3cm paksuiset kirjeet voi jättää suoraan kirjelaatikkoon ja tätä suuremmat tulee viedä postin palvelupisteelle. Jos haluat lähetyksestä kuitin, tulee paketti viedä aina postin palvelupisteelle. Suurin yhteenlaskettu koko on (pituus + leveys + paksuus) 90 senttiä. Jos palautuksesi on yli 2kg painoinen se tulee lähettää pakettina. Lisätietoja löydät tarvittaessa Postin sivuilta

Tilauksen lähettäminen takaisin

Pakkaus on aina lähettäjän vastuulla. Jos tuotteeseen kuuluu alkuperäinen kotelo, pitää tuote lähettää alkuperäisessä kotelossa/laatikossa niin, että se on vielä toisen laatikon tai rahtipussin sisällä. Osoitekorttia ei saa liimata alkuperäiseen pakkaukseen. Tällöin emme hyväksy kyseistä pakkausta ja asiakas on korvausvelvollinen. Mikäli tuote häviää tai vaurioituu palautuksen yhteydessä, asiakas on korvausvelvollinen. Mukaan on liitettävä kaikki tuotteeseen kuuluvat oheistavarat. Mikäli asiakas palauttaa käytetyn tuotteen, joka on edellä mainittujen ehtojen vastainen, on hänen korvattava vähintään 35% tuotteen hinnasta, sekä maksettava palautuskulut. Palautukset ja muut lähetykset on aina toimitettava Postin kautta! Palautettavan tuotteen on oltava samanlaisessa kunnossa kun saapuessaan, ja vaatteissa täytyy olla laput ja merkit paikallaan.  Jos tuotteita palautetaan useampia, on ne kaikki lähetettävä samalla kertaa.

Palautusosoite on:
Halpis Group Oy
Saksalanraitti 122
48810 Kotka

Rajoitukset palautusoikeudessa:

Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla, kuten hajuvesillä ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Tämä koskee myös muistikortteja. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi nappikuulokkeet ja handsfree laitteet. Jos tuotteessa on havaittavissa selkeä virhe, tulee tästä ilmoittaa asiakaspalveluun viipymättä, jolloin palautus on mahdollinen. Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Jos elektroniikkaa on käytetty eikä se ole enää samassa kunnossa kuin saapuessa asiakkaalle, on asiakas velvollinen korvaamaan vähintään 35% tuotteen hinnasta ilman alennuksia.