Tähän olemme koonneet yleisimmät kysymykset, joita saamme. Klikkaa kysymystä, niin saat vastauksen auki!
Suurin osa tuotteistamme on käytettyjä. Mutta myymme myös uusia tuotteita. Uusia ovat ainakin Ulefonen ja Oukitelin puhelimet. Tarkemman tiedon saat aina tuotteen tiedoista, joissa lukee tuotteen kuntoluokka. Kuntoluokat voit tarkistaa myös tästä.
Kaikilla tuotteilla, myös käytetyillä puhelimilla, tableteilla ja tietokoneilla on aina 12kk takuu. Takuu hoituu suoraan meidän kauttamme, eli et voi huollattaa meiltä ostettuja tuotteita muualla. Jos huollatat tuotteen muualla, emme vastaa siitä mahdollisesti koituvista kustannuksista ja huollossa mahdollisesti tapahtuvista virheistä. Tuotteen lähettäminen takuuhuoltoon tai takuuvaihtoon on aina maksutonta. Kysy tätä varten asiakaspalvelustamme palautustunnus, jonka avulla voit laittaa tuotteen veloituksetta takuuhuoltoon.
Tuotteiden tarkka ikä on hankala selvittää, joskus valmistuspäivän pystyy tarkistamaan IMEI numerolla. Meillä on kuitenkin tuhansia tuotteita varastossa, eli emme voi tarkistaa yksittäisiä malleja. Tarkkaa tuotteiden käyttöaikaa on myös mahdotonta sanoa. Tämän kysymyksen osalla emme valitettavasti pysty tarkemmin auttamaan. Tuotteet luokitellaan aina kunnon mukaan, eli iällä ei ole vaikutusta kuntoluokitukseen.
Kyllä, myös akulla on 12kk takuu. Käytetyissä tuotteissa akun kunto vastaa vähintään 80% uuden vastaavan kunnosta ja jos se takuun aikana heikkenee merkittävästi, akku vaihdetaan veloituksetta uuteen.
Akun kunto on aina vähintään 80% uuden vastaavan akun kunnosta riippumatta siitä, että missä kuntoluokassa puhelin on. Sääntö koskee kaikkia käytettyjä malleja. Myös akulla on 12kk takuu. Yleensä paremman kuntoluokan laitteissa kapasiteetti on kuitenkin huomattavasti parempi.
Nämä ovat tietoja, joihin meillä ei valitettavasti ole vastausta. Tuotteet luokitellaan kuntoluokan mukaisesti ja iällä ei tässä ole merkitystä. Ikää ja käyttöaikaa on mahdotonta saada selville. Jossain malleissa valmistuspäivän voi selvittää sarjanumeron avulla, mutta koska yhtä laitetta saattaa olla varastossa kymmenittäin, emme pysty jokaisen valmistuspäivää erikseen selvittämään.
Tuote on käytetty, eli se ei ole uudenveroisessa kunnossa. Tuotteessa saattaa olla pieniä kosmeettisia jälkiä, jotka eivät kuitenkaan vaikuta normaaliin käyttöön vaan tuote toimii 100% normaalisti. Näyttö ei ole halki, tuotteessa ei ole halkeamia tai suuria naarmuja. Tuotteissa on normaalia kosmeettisia jälkiä, joita koituu normaalista tuotteen käyttämisestä.
Emme valitettavasti voi ottaa tuotteista kuvia, koska varastomme vaihtuu niin nopeasti ja emme voi mitenkään olla varmoja, että saat juuri sen tuotteen josta kuvat on otettu. Lisäksi yhdestä kuntoluokasta saattaa olla 10 eri puhelinta, joten niistä kaikista kuvien ottaminen on varaston vaihtuvuus huomioon ottaen todella hankalaa. Tuotteilla on kuitenkin 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, eli jos et ole tuotteeseen tyytyväinen, voit palauttaa sen meille takaisin.
Mikäli sinulla on kysyttävää koskien tuotteitamme tai hintoja, ota yhteyttä lähettämällä viestisi osoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi, tai täytä yllä mainittu lomake ja pyrimme vastaamaan kaikkiin viesteihin 24h kuluessa.
Emme valitettavasti tällä hetkellä osta laitteita yksityisiltä emmekä ota niitä vaihdossa.
Kyllä, hinnoissamme on aina mukana 24% ALV, vaikka tuote olisi käytetty. Vero saattaa jossain tuotteissa kuitenkin olla marginaaliveron muodossa (tuotteet merkitty ALV 0%) eli silloin tuote ei sisällä vähennettävää arvonlisäveroa. Lisätietoja marginaaliverotuksesta voit lukea täältä. Näin ollen samasta tuotteesta saattaa olla listattuna kaksi eri versiota, joista toinen on ALV 24% ja toinen ALV 0%. Kuluttajalle ei ole merkitystä kumman ostaa, mutta yritys ei voi vähentää ALV 0% merkityn tuotteen arvonlisäveroa.
Käytetyn iPhonen ja iPadin mukana tulee siihen sopiva USB johto ja SIM-korttipaikan avaaja. Käytetyn Android puhelimen mukana tulee SIM-korttipaikan avaaja. Käytettyjen tietokoneiden mukana tulee myös laturi.
Toimitamme tuotteet Postin tai Matkahuollon kautta. Tällä hetkellä varastoltamme ei voi tehdä noutoja, ainoastaan toimitukset. Kaikki ennen kello 14.00 tehdyt tilaukset lähetetään saman päivän aikana.
Etusivumme oikealla puolella löydät kohdan “tilausseuranta”. Klikkaamalla tätä, pääset syöttämään sähköpostisi sekä ostosi yhteydessä saamasi tilausnumeron, jolla pääset tarkistamaan, missä
kohtaa toimituksesi on saapumassa. Lähetystä voit seurata suoraan myös Postin tai Matkahuollon sivuilta, jonne voit kirjoittaa meiltä saamasi lähetystunnuksen.
Tuotteita ei valitettavasti voi noitaa varastoltamme, toimitukset vain Postin ja Matkahuollon kautta. Varastomme sijaitsee Turussa ja siellä ei tällä hetkellä ole noutomahdollisuutta.
Kyllä, toimitamme tuotteita kaikkialle Eurooppaan, myös Ahvenanmaalle. Toimituskulut ovat 15 euroa ja toimitus tapahtuu vain Postin kautta. Jos tuote tilataan Ahvenanmaalle, hinnasta vähennetään ALV 24% osuus. Vähennys tehdään kassalla automaattisesti, eikä siitä tarvitse erikseen ilmoittaa. Kassa tunnistaa automaattisesti kohdemaan ja tekee vähennyksen sen mukaisesti.
Jos haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteesi, olethan siitä yhteydessä asiakaspalveluumme, tiedot saat tästä. Ennen vaihtoa/palautusta, muistathan poistaa kaikki tiedot ja tunnukset ja varmistaa, että tuote on samassa kunnossa, kuin se oli saapuessaan. Varmistathan, että 14 vuorokauden vaihto- ja palautus on vielä voimassa. Voit pakata tuotteen hyvin samassa pakkauksessa jossa se saapui. Lisätietoja lähettämisestä tässä.
Halpis.fi Postin sopimustunnus on 635 922. Kirjoittamalla sen pakettiin tai antamalla koodin Postin henkilökunnalle, tuotteen huoltoon lähettäminen tai vaihtaminen on maksutonta. Lisätietoja huolto- ja vaihto-osiostamme.
Kyllä, kaikilla tuotteilla on aina 12kk takuu. Oukitel ja Ulefone mallit on varustettu 24kk takuulla. Lisätietoja voit lukea täältä.
Voit maksaa tilauksen laskulla, osamaksulla, verkkopankissa, luottokorteilla, elektronkorteilla tai mobiilissa. Kaikki maksutavat näet tästä.
Laskutuspalvelu Klarna yleensä lähettää sinulle laskun suoraan sähköpostiin tai kirjeellä kotiin. Jos et ole saanut laskua, voit tarkistaa oman tilanteesi kirjautumalla Klarnan palveluun osoitteessa https://www.klarna.com/fi/ ja valitsemalla oikeasta yläkulmasta "kirjaudu sisään" ja tämän jälkeen "kirjaudu sisään henkilöasiakkaana". Esiin avautuvaan ikkunaan voit sitten laittaa sähköpostiosoitteese ja henkilötunnuksen, jolloin pääset tarkistamaan tilanteen ja voit ladata laskun koneellesi.
Kyllä, voit maksaa laskulla tai osamaksulla. Laskulla ostaessasi saat 14 vuorokautta maksuaikaa ja osamaksu on alkaen 5€/kk. Osamaksun ja Laskun sinulle tarjoaa Klarna. Lisätietoja saat kassalla ja voit lukea Klarnasta tarkemmin myös täällä: https://www.klarna.com/fi/
Meillä hinnoissa on lähtökohtaisesti ALV 24% mukana, jonka voit vähentää oman yrityksesi verotuksessa. Hankkimalla meiltä käytetyt puhelimet, tabletit ja tietokoneet säästät luontoa ja rahaa, mutta saat myös tuotteiden hintaan sisältyvät veron vähennettyä omassa liiketoiminnassasi, kun olet alv-velvollinen. Joissakin tuotteissa mainitaan erikseen "ALV 0 %", jos kyseessä on marginaaliverolla myytävästä tuotteesta, josta ei ole arvonlisäveron vähennysoikeutta.
Kysy lisää asiakaspalvelustamme tai pyydä jostain tuotteista tarjousta. Tuotteita on saatavilla isompia eriä ja kaikki saatavilla olevat tuotteet eivät näy listattuina sivuillamme. Asiakkainamme on suuria ja vähän pienempiä yrityksiä, aina pienistä toiminimistä suurempiin osakeyhtiöihin asti.
Onko yritykselläsi kenties käytöstä poistettuja puhelimia, tietokoneita, tabletteja tai muuta elektorniikkaa? Haluaisitko päästä niistä eroon? Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme täällä ja voimme tehdä sinulle tarjouksen!
Halpis.fi on vuonna 2012 perustettu elektroniikan maahantuontiin ja myyntiin erikoistunut verkkokauppa. Maahantuomme ja myymme käytettyjä Applen iPad puhelimia, Applen iPhone tabletti tietokoneita, Applen MacBook kannettavia, Android puhelimia ja muuta elektroniikkaa sekä puhelimien, tablettien ja tietokoneiden lisävarusteita. Lisätietoja voit lukea myös täältä.
Palautetta voit lähettää helposti etusivumme vasemmasta laidasta klikkaamalla “Ota yhteyttä”. Näin sinulle avautuu tyhjä lomake, jonka täytettyäsi klikkaat “Lähetä” ja palautteesi on vastaanotettu! Vastaamme sinulle tarvittaessa takaisin, yleensä 24 tunnin kuluessa.
Parhaiten palautteet näet suoraan Googlesta, kirjoittamalla "halpis" ja näin saat näkyviin Googleen kirjoitetut palautteet. Tässä vielä listaa saamistamme palautteista:
Yleistä
Tilaukset tehdään kotisivuillamme olevan ostoskorin avulla. Myös sähköpostilla tilaaminen on mahdollista. Emme ota vastaan tilauksia puhelimitse. Alle 18-vuotiaan on pyydettäessä annettava huoltajansa yhteystiedot, jotta voimme varmistaa huoltajan suostumuksen kauppaan. Hyväksymällä toimitusehdot hyväksyt Halpis Group Oy:n tietosuojaselosteen.
Asiakkaan tarkastusvelvollisuus
Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen vastaanotettuaan sen ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa. Mikäli tässä tarkastuksessa havaitaan tuotteessa jotakin vikaa, on asiakkaan välittömästi otettava yhteyttä sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi. Jos vika on ilmennyt tässä tarkastuksessa ja viasta ilmoitetaan kuitenkin vasta myöhemmin, takuu ei välttämättä korvaa ongelmaa, koska siitä ei ilmoitettu ajoissa.
Takuuehdot
Tuotteillamme on aina vähintään 12kk kuukauden takuu, mutta takuuaika kannattaa aina tarkistaa tuotekuvauksesta. Muutamilla malleilla takuu on 24kk. Takuu alkaa aina ostohetkestä (Postin kautta toimitettavat tuotteet). Jos viallinen tuote vaihdetaan vastaavanlaiseen tuotteeseen, takuu ei ala uudestaan, vaan korvattavan tuotteen takuu jatkuu loppuun asti.
Takuumme ei kuitenkaan korvaa normaalia kulumista ja käyttäjästä johtuvia vikoja kuten:
Takuukorjauksessa voi mennä tarvittavasta korjauksesta riippuen parista päivästä muutamaan kuukauteen. Takuu ei korvaa fyysisiä vahinkoja, joiden voidaan olettaa aiheutuneen käyttäjän toiminnasta. Jos tuotteessa ilmenee vikaa, on siitä ilmoitettava mahdollisimman nopeasti. Jos viallista tuotetta käytetään, eikä sen viasta ilmoiteta ajoissa, mahdolliset viasta johtuneet muut viat ja/tai ongelmat eivät tällöin kuulu takuuseen, koska ongelmasta ei ole informoitu ajoissa. Mikäli tuote lähetetään huoltoon ja ilmenee, ettei vika kuulu takuun piiriin peritään tarkastuksesta 50 euron maksu, joka kattaa myös Postikulut asiakkaalle takaisin. Tarkastusmaksu on maksettava ennen, kuin tuote lähetetään takaisin. Lähettämällä tuotteen takuuhuoltoon hyväksyt edellä mainitut takuuehdot.
Palautusoikeus
Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli tilaukseen on luvattu veloituksetta mukaan tuotteita ja kyseisiä veloituksetta luvattuja tuotteita ei palauteta muun tilauksen perumisen yhteydessä, on myyjällä oikeius veloittaa näistä veloituksetta annetuista, palauttamattomista tuotteista sen hetkinen hinta, joka on sivuolla listattuna. Hinta otetaan huomioon asiakkaalle palautettavassa summassa.
Joillakin tuotteilla ei ole niiden luonteen vuoksi palautusoikeutta, katso tarkemmin rajoitukset palautusoikeudessa.
Lue ensin huolellisesti palautus- ja vaihtamisehdot. Tämän jälkeen täytätämä lomake, jonka liität mukaan lähetykseen kuitin kanssa.
Tilauksen perumisesta on aina ilmoitettava. Huomoithan, että peruessasi kaupan, maksat lähetyskulut takaisin.
Ilmoitettava halusta perua kauppa
Asiakkaan on ilmoitettava halustaan palauttaa tai perua tilaus. Mikäli asiakas jättää tuotteen noutamatta postista, on hänellä 30 päivää aikaa, laskettuna siitä, kun paketti on palautunut meille, ilmoittaa halustaan perua kauppa. Mikäli asiakas jättää ilmoittamatta palauttamisesta tai peruutuksesta ja 30 päivää on kulunut siitä, kun paketti on palautunut meille, kauppaa ei enää peruta. Saadakseen tuotteen takaisin itselleen, on asiakkaan maksettava postikulut. Myös tällöin asiakkaan maksettavaksi tulevat palautumisesta aiheutuneet postikulut (10 euroa).
Emme vastaa asiakkaan laiminlyönneistä aiheutuneista mahdollisista laskujen muistutusmaksuista tai muista maksuista, joita aiheutuu, kun asiakas ei peruuta tilaustaan oikealla tavalla.
Tutustumisoikeus
Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin myymälässä. Tuotteen normaali käyttäminen tarkoittaa kaupan peruutusoikeuden menettämistä. Etenkin laitteissa olevat naarmut, joita ei tule normaalista käytöstä kun laitteeseen tutustutaan. Käyttöönotolla tarkoitetaan esimerkiksi sovellusten lataamista, urheilemista vaatteissa ja muuta, mitä ei myymälässäkään tehdä.
Jälkien ja kulumisen osalta poikkeuksen muodostavat käytetyt laitteet, joissa saattaa olla jo saapuessaan jälkiä ja kulumaa. Näissä laitteissa palautusoikeus on normaalisti voimassa. Puhelimet, tabletit ja tietokoneet on aina luokiteltu omaan luokkaansa ja jos palautuksessa laite merkittävästi eroaa luokastaan, kuten vaikka näyttö on rikki tai siinä on halkeama, jota ei alunperin ollut, tuotetta ei voi palauttaa.
Mikäli tuote ei ole jälleenmyyntikunnossa tai asiakas on laiminlyönyt huolenpitolvelvollisuutensa, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen aina tuotteen täyteen hintaan asti. Korvaus on aina vähintään 35% tuotteen hinnasta.
Tuotteen vaihtaminen peruminen tai lähettäminen huoltoon on maksutonta Postin kautta
Katso huoltoon ja vaihtoon lähettämisestä tarkemmin täältä.
Tilauksen lähettäminen takaisin
Pakkaus on aina lähettäjän vastuulla. Jos tuotteeseen kuuluu alkuperäinen kotelo, pitää tuote lähettää alkuperäisessä kotelossa/laatikossa, niin että se on vielä toisen laatikon tai rahtipussin sisällä. Osoitekorttia ei saa liimata alkuperäiseen pakkaukseen. Tällöin emme hyväksy kyseistä pakkausta ja asiakas on korvausvelvollinen. Mikäli tuote häviää tai vaurioituu palautuksen yhteydessä, asiakas on korvausvelvollinen. Mukaan on liitettävä kaikki tuotteeseen kuuluvat oheistavarat. Mikäli asiakas palauttaa käytetyn tuotteen, joka on edellä mainittujen ehtojen vastainen, on hänen korvattava vähintään 35% tuotteen hinnasta, sekä maksettava palautuskulut.
Palautettavan tuotteen on oltava samanlaisessa kunnossa kun saapuessaan, ja vaatteissa täytyy olla laput ja merkit paikallaan.
Jos tuotteita palautetaan useampia, on ne kaikki lähetettävä samalla kertaa. Jos tuotteet lähetetään erikseen, perimme postikulut asiakkaalta.
Palautusosoite on:
Halpis Group Oy
Saksalanraitti 122
48810 Kotka
Rajoitukset palautusoikeudessa
Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla, kuten hajuvesillä ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Tämä koskee myös muistikortteja.
Puhelimista ja tableteista tulee olla poistettuna kaikki tilitiedot ja tunnukset. Erityisesti Applen laitteista tulee poistaa Apple ID tunnus käytöstä. Listätietoja poistamisesta täältä.
Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi nappikuulokkeet ja handsfreelaitteet. Jos tuotteessa on havaittavissa selkeä virhe, tulee tästä ilmoittaa asiakaspalveluun viipymättä, jolloin palautus on mahdollinen.
Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.
Jos elektroniikkaa on käytetty eikä se ole enää samassa kunnossa kuin saapuessa asiakkaalle, on asiakas velvollinen korvaamaan vähintään 35% tuotteen hinnasta ilman alennuksia.
HUOM! Jos annat tilausta tehdessäsi yrityksen nimen ja Y-tunnuksen katsomme, että tilaaja on yritys ja tällöin kuluttajansuojalaki ei päde.
Tietosuoja
Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimittamiseen tai siinä esiintyvien epäselvyyksien tutkimiseen. Annettuun sähköpostiosoitteeseen voidaan lähettää uutiskirje ja muita tarjouksia, mikäli asiakas on tähän tilauksen yhteydessä suostunut. Tiedot säilyvät Halpis Group Oy:n tietokannassa, eikä tietoja luovuteta kolmannelle osapuolelle.
Kaupassamme on käytössä SSL-suojaus, joka suojaa selaimen yhteyden kauppaamme. Tämä tekee ostoksien tekemisestä turvallisempaa.
Maksutavat
Ostokset maksetaan euroissa. Meillä maksat Chekout Finland Oy:n tarjoamilla maksupainikkeilla. Näihin sisältyvät verkkopankit sekä lasku- ja osamaksumahdollisuudet. Maksutapa on asiakkaalle ilmainen.
Tuemme maksujenvälitystä seuraavien maksutapojen kanssa:
Klarnan Laskuehdot
Klarnan Tilin ehdot
Toimitusaika
Tuotteiden toimitusaika on 2-31 arkipäivää, riippuen siitä onko tuotetta varastossa vai ei. Kaikki ennen kello 12.00 tehdyt ostokset pyritään lähettämään samana päivänä asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Jos tuotteen kohdalla lukee ei varastossa, voi tuotteella kestää huomattavasti pidempään.
Kellojen toimitusaika on 7-25 arkipäivää.
Emme ole vastuussa vaikutuspiiriemme ulkopuolelta tulevista viivästyksistä toimitusaikoihin. Jos lähetys viivästyy merkittävästi aiheutuneiden viivästysten johdosta, voit olla yhteydessä Itella Posti Oyj:hin tai Matkahuoltoon.
Toimitustapa
Verkkokaupassamme sinulla on käytössä seuraavat toimitustavat:
Digitaalisessa muodossa olevat tuotteet
Osa tuotteistamme saattaa olla digitaalisessa muodossa, kuten ohjelmistot ja pelit. Asiakkaalle ei tällöin toimiteta laiinkaan fyysistä tuotetta, vaan koodi tai koodin sisältävä kuva lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Koodeja ei lähetetä erikseen pyydettyyn osoitteeseen. Sähköpostiosoitteen on oltava voimassa oleva, ja emme vastaa kadonneista sähköpostiviesteistä. Tuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän vaihto- ja palautusoikeutta. Tuotteet voidaan käyttää ainoastaan kerran, joten olethan varma tilausta tehdessäsi, että tietokoneesi täyttää kaikki tuotteen minimivaatimukset. Palautusoikeuden eväämisestä huolimatta takaamme kaikkien digitaalisten tuotteiden aitouden ja toimivuuden.
Muuta
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta ei toimitusta. Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden.Riitatapaukset ratkaistaan Kotkan käräjäoikeudessa. Halpis Group Oy pidättää oikeudet toimitusehtojen muutoksiin.
Rekisteriseloste
Henkilötietolain (523/1999) 10§:n ja 24§:n mukainen rekisteriseloste. Rekisterin pitäjä on Halpis Group Oy, Saksalanraitti 122, 48810 Kotka. Rekisterin pitämisen perusteena on Halpis.fi verkkokaupan asiakkaaksi rekisteröitynyt tai Halpis.fi verkkokaupasta tavaraa ostanut henkilö. Käyttötarkoitus on tilausten arkistointi, käsittely sekä asiakassuhteen hoitaminen. Tieoja voidaan käyttää Halpis.fi verkkokaupan kehittämiseen. Rekisteritietoja ei luovuteta ulkopuolisille vaan ne ovat ainoastaan Halpis.fi verkkokaupan käytettävissä