Kaikki tilaukset lähetetään Turusta - ilmainen 14-vrk palautusoikeus!

TILAA ENNEN KELLO 14.00 - LÄHETYS SAMANA PÄIVÄNÄ!

Ohjeet takuuhuoltoon, vaihtoon & palautukseen

Me Halpiksella haluamme tehdä tuotteiden ostamisesta sinulle mahdollisimman helppoa ja riskitöntä. Kaikilla myymillämme tuotteilla on 12kk takuu ja 14 vuorokauden palautusoikeus. Pyrimme tekemään tilauksen perumisen sinulle mahdollisimman helpoksi ja rahat palautuvat muutamien päivien sisällä!

Tästä saat ohjeet miten toimia, olitpa sitten lähettämässä tuotetta meille takuuhuoltoon, huoltoon, vaihtoon tai palautukseen! 

Mikäli lähetät tuotteen vaihtoon, lue sitä ennen yleiset ohjeet kohdasta Tuotteen palauttaminen & vaihtaminen - yleiset ohjeet. 

Tuotteen takuuhuolto

Kaikilla myymillämme tuotteilla on 12kk takuu, joka hoituu vain ja ainoastaan meidän kauttamme. Takuu huollamme kaikki myymämme merkit itse. Tuotteita ei voi takuu huoltaa muualla, eikä muualla huollettuihin tuotteihin anneta hyvityksiä. Takuuhuolto on aina maksutonta.

Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauttaa tai lähettää sen huoltoon, lue seuraava huolellisesti läpi.

Takuuehdot

Asiakkaan on ilmoitettava aina viasta osoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi, jolloin hän saa toimintaohjeet seuraavista toimista. Tuotteillamme on aina vähintään 12 kuukauden takuu, mutta takuuaika kannattaa aina tarkistaa tuotekuvauksesta. Takuu alkaa aina ostohetkestä (Postin kautta toimitettavat tuotteet). Takuun aikana tuote aina lähtökohtaisesti korjataan tai jos korjaus ei onnistu, niin se vaihdetaan toiseen vastaavaan malliin. Jos viallinen tuote vaihdetaan vastaavanlaiseen tuotteeseen, sen takuu ei ala uudestaan, vaan korvattavan tuotteen takuu jatkuu loppuun asti. Takuumme ei kuitenkaan korvaa normaalia kulumista tai asiakkaan virheistä aiheutuneita vikoja. Takuukorjauksessa voi mennä tarvittavan korjauksen mukaan parista päivästä muutamaan viikkoon. Takuu ei korjaa fyysisiä vahinkoja, joiden voidaan olettaa aiheutuneen käyttäjän toiminnasta.

Takuumme ei kuitenkaan korvaa normaalia kulumista ja käyttäjästä johtuvia vikoja kuten:

  • Vesivahinkoja tai asiakkaan virheistä aiheutuneita vikoja. Kaikki kosteusvauriot puhelimille/tabletille/tietokoneelle/muulle laitteelle on aina rajattu takuun ulkopuolelle
  • Näytön fyysisiä hajoamisia
  • Ohjelmistovikoja
  • Jos laite on kytketty maadoittamattomaan pistorasiaan
  • Normaali kuluminen
  • Tuotteen vahingoittuminen Postissa lähettäjän huolimattomuuden vuoksi
  • Mikäli IMEI tai sarjanumero on poistettu/raaputettu lukukelvottomaksi
  • Muut välilliset ja taloudelliset vahingot
  • Rungon vääntyminen
  • Jos tuotetta on yritetty huoltaa/korjata asiakkaan itsensä tai kolmannen osapuolen toimesta
  • Omien tiedostojen häviäminen
  • Muut takuuseen kuulumattomat ongelmat kuten vaikka se, laite ei käynnisty koska akku on ollut tyhjä tai laitetta ei ole ladattu toimivalla laturilla yms. 

Mikäli asiakas lähettää tuotteen takuuhuoltoon ja vika ei ole takuunalainen tai mainittua vikaa ei löydy, perimme lähetyksestä Postikulut (20 euroa). Maksu on maksettava ennen, kuin tuote lähetetään asiakkaalle takaisin.

Ennen tuotteen lähettämistä muistathan nämä:

1) Ilmoittaa siitä meille sähköpostilla (asiakaspalvelu@halpis.fi) siitä meille. Laitathan viestiisi ainakin seuraavat tiedot:

  • Nimi, joka on kuitissa
  • Tilausnumero
  • Mistä tuotteesta on kysymys
  • Mikä vika tuotteessa on (miten ja missä se ilmenee) ethän vain laita tietoa "tuote ei toimi" tai "tuotteessa on vika" kerrothan vähän tarkemmin, että missä vika on, miten se ilmenee ja onko sitä miten yritetty korjata (esimerkiksi puhelinta nollaamalla).

2) Tarkistaa, ettei kyse ole mahdollisesta ohjelmistovirheestä, esimerkiksi nollaamalla laite. Jos laitteessa on akku/paristot niin varmistathan, että sinulla on käytössäsi toimiva laturi/johto ja pidäthän laitetta latauksessa ainakin 30 minuutin ajan.

3) Laita mukaan pääsykoodi testausta varten ja poista Apple ID tunnus (joskus puhelin pitää vaihtaa ja silloin ID tunnus on poistettava)

4) Laita mukaan tarkka kuvaus siitä, että mikä vika tuotteessa on sekä miten/milloin se ilmenee.

Takuuhuollot ja vialliset tuotteet lähetetään aina osoitteeseen:

Halpis Group Oy
Saksalanraitti 122
48810 Kotka


Tuotteen palautus on aina osoitteeseen 

Halpis Group Oy
c/o Verkkologistiikka
Taalintehtaankatu 4 20750 Turku


Miten lähetän tuotteeni vaihtoon, huoltoon tai palautukseen? 

Tuotteen palauttaminen & vaihtaminen - yleiset ohjeet

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Joillakin tuotteilla ei ole niiden luonteen vuoksi palautusoikeutta, katso tarkemmin rajoitukset palautusoikeudessa. Lue ensin huolellisesti palautus- ja vaihtamisehdot. Tilauksen perumisesta on aina ilmoitettava, eli ilmoitathan siitä meille sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi. 

Ilmoitettava halusta perua kauppa

Asiakkaan on ilmoitettava halustaan palauttaa tai perua tilaus. Mikäli asiakas jättää tuotteen noutamatta postista, on hänellä 14 päivää aikaa, laskettuna siitä, kun paketti on palautunut meille, ilmoittaa halustaan perua kauppa. Mikäli asiakas jättää ilmoittamatta palauttamisesta tai peruutuksesta ja 14 päivää on kulunut siitä, kun paketti on palautunut meille, kauppaa ei enää peruta. Saadakseen tuotteen takaisin itselleen, on asiakkaan maksettava postikulut. Myös tällöin asiakkaan maksettavaksi tulevat palautumisesta aiheutuneet postikulut (10 euroa). Emme vastaa asiakkaan laiminlyönneistä aiheutuneista mahdollisista laskujen muistutusmaksuista tai muista maksuista, joita aiheutuvat, kun asiakas ei peruuta tilaustaan oikealla tavalla.

Tilauksen peruutuksessa maksettu summa palautetaan aina alkuperäiselle maksutavalle, tai hyvitetään laskulle.

HUOM! Muistathan poistaa puhelimeen/tablettiin/tietokoneeseen mahdollisesti asettamasi tunnukset (Apple ID, Gmail, Windows) sekä salasanat. Pelkkä nollaus EI poista tunnuksia, vaan ne täytyy erikseen poistaa puhelimen asetuksista. Mikäli lähetät tuotteen jossa on tunnukset, pääsykoodi tai jokin salasana paikoillaan, perimme oikeuden veloittaa nollauksesta aiheutuvat kohtuulliset (10 euroa) kustannukset. Mikäli tuote joudutaan lähettämään sinulle takaisin, perimme 20 euroa postikuluista.

Tutustumisoikeus

Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin myymälässä. Tuotteen käyttöönotto ja käyttäminen tarkoittaa kaupan peruutusoikeuden menettämistä. Etenkin naarmut laitteissa, joita ei tule normaalista käytöstä, kun laitteeseen tutustutaan. Käyttöönotolla tarkoitetaan esimerkiksi sovellusten lataamista, omien henkilökohtaisten tunnusten kuten Gmail ja Apple ID asettamista, urheilemista vaatteissa ja muuta, mitä ei myymälässäkään tehdä.

• Akun voi asettaa paikalleen ja navigoida valikossa

• Lisävarusteiden kuten muistikortin ja kuulokkeiden pitää olla käyttämättömiä

• SIM-korttia ei saa asettaa laitteeseen

• Laitteeseen ei saa asentaa soittoääniä eikä tallentaa numeroita tai kuvia

• Laitteeseen ei saa olla tallennettuna ylimääräisiä tiedostoja

• Laitteessa ei saa olla naarmuja (pois lukien käytetyt laitteet)

Mikäli olet tilannut uuden laitteen (joka on luokituksessa kunnolla "uusi") tulee laitteen olla käyttämätön ja mukana tulee olla kaikki myyntipakkauksessa olleet tarvikkeet. Käyttämätön tarkoittaa esimerkiksi sitä, että laitteessa olevat muovit, suojat yms. on oltava paikoillaan ja virheettömiä. Voit myös ajatella niin, että mikäli tilaisit tuotteen uudelleen luokituksella uusi ja saisit paketissa kyseisen (sinulla nyt olevan) tuotteen, onko se mielestäsi siinä kunnossa, kun voit olettaa uuden tuotteen olevan. 

Mikäli tuote ei ole jälleenmyyntikunnossa tai asiakas on laiminlyönyt huolenpito velvollisuutensa, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen aina tuotteen täyteen hintaan asti. Korvaus on aina vähintään 35% tuotteen hinnasta.

Miten lähetän palautettavan tuotteen tai vaihdettavan tuotteen?

Kun palautat tai vaihdat toimivan tuotteen, toimi seuraavasti:

1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta.

2. Kirjoita paketin päälle osoite:

Halpis Group Oy
c/o Verkkologistiikka
Taalintehtaankatu 4 20750 Turku
Sopimustunnus 659 959, ASIAKASPALAUTUS

3. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.

4. Vie paketti lähimpään Postiin!

Jos haluat lähetyksestä kuitin, tulee paketti viedä aina postin palvelupisteelle. Suurin yhteenlaskettu koko on (pituus + leveys + paksuus) 90 senttiä. Jos palautuksesi on yli 2kg painoinen se tulee lähettää pakettina. Lisätietoja löydät tarvittaessa Postin sivuilta.

Miten lähetän tuotteen huoltoon tai palautan viallisen tuotteen?

Kun lähetät tuotteen huoltoon tai palautat viallisen tuotteen, toimi seuraavasti:

1. Pakkaa tuote hyvin, mielellään alkuperäiseen laatikkoon. Jos sitä ei ole saatavilla, käytä jotain muuta vastaavaa laatikkoa tai pakkausta.

2. Kirjoita paketin päälle osoite:

Halpis Group Oy
Saksalanraitti 122
48810 Kotka
Sopimustunnus 635 922, ASIAKASPALAUTUS

3. Kirjoita lähettäjän tiedot paketin vasempaan yläkulmaan.

4. Vie paketti lähimpään Postiin!

Muuta huomioitavaa

    Tuotteen vaihtaminen ja lähetys huoltoon on maksutonta. Lähettäminen vain Postin kautta. Kirjeenä (alle 2kg) lähetettäessä pakettiin tulee kirjoittaa Postin sopimustunnus (tunnus vaihtelee riippuen, lähetätkö tuotteen palautettavaksi vai huoltoon, katso tarkemmin yltä) ja "ASIAKASPALAUTUS", jolloin lähetys on ilmainen. Alle 3cm paksuiset kirjeet voi jättää suoraan kirjelaatikkoon ja tätä suuremmat tulee viedä postin palvelupisteelle. Huomioithan, että Halpis.fi ei vastaa kuljetuksen aikana hävinneistä tuotteista. Muistathan siis ottaa mahdollisen koodin talteen (löytyy kuitista) sekä pakata tuotteen hyvin, ettei se kärsi matkan aikana vahinkoja.

    Pakkaus on aina lähettäjän vastuulla. Jos tuotteeseen kuuluu alkuperäinen kotelo, pitää tuote lähettää alkuperäisessä kotelossa/laatikossa niin, että se on vielä toisen laatikon tai rahtipussin sisällä. Osoitekorttia ei saa liimata alkuperäiseen pakkaukseen. Tällöin emme hyväksy kyseistä pakkausta ja asiakas on korvausvelvollinen. Mikäli tuote häviää tai vaurioituu palautuksen yhteydessä, asiakas on korvausvelvollinen. Mukaan on liitettävä kaikki tuotteeseen kuuluvat oheistavarat. Mikäli asiakas palauttaa käytetyn tuotteen, joka on edellä mainittujen ehtojen vastainen, on hänen korvattava vähintään 35% tuotteen hinnasta, sekä maksettava palautuskulut. Palautukset ja muut lähetykset on aina toimitettava Postin kautta! Palautettavan tuotteen on oltava samanlaisessa kunnossa, kun saapuessaan. Jos tuotteita palautetaan useampia, on ne kaikki lähetettävä samalla kertaa.

    Rajoitukset palautusoikeudessa:

    Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla, kuten hajuvesillä ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Tämä koskee myös muistikortteja. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi nappikuulokkeet ja handsfree laitteet. Jos tuotteessa on havaittavissa selkeä virhe, tulee tästä ilmoittaa asiakaspalveluun viipymättä, jolloin palautus on mahdollinen. Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Jos elektroniikkaa on käytetty eikä se ole enää samassa kunnossa kuin saapuessa asiakkaalle, on asiakas velvollinen korvaamaan vähintään 35% tuotteen hinnasta ilman alennuksia.

    Lähetys huoltoon - takuuseen kuulumaton vika 

    Jos lähetät laitteen huoltoon ilman, että kyseinen vika kuuluu laitteen takuuseen, voimme periä tilauksen postikulut (20 euroa) tuotteen takaisin lähettämisen yhteydessä. Postikulut on maksettava ennen, kuin tilaus lähetetään takaisin. 

    Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

    Katso vielä nämä lisävarusteet

    Takaisin ostoskoriin