UKK & Kuntoluokitukset

Mikä on halpis.fi?

Halpis.fi on vuonna 2012 perustettu elektroniikan maahantuontiin ja myyntiin erikoistunut verkkokauppa. Maahantuomme ja myymme käytettyjä Applen iPad puhelimia, Applen iPhone tabletti tietokoneita, Applen MacBook kannettavia, Android puhelimia ja muuta elektroniikkaa sekä puhelimien, tablettien ja tietokoneiden lisävarusteita.

Sisältääkö ilmoitettu toimitusaika myös viikonloput?

Ei. Sivuillamme ilmoitetut toimitusajat tarkoittavat arkipäiviä, eivätkä ne sisällä viikonloppuja (la-su) tai arkipyhiä. Varastotuotteiden toimitusaika on noin 1-3 arkipäivää ja mikäli tuotetta ei ole varastossa, on sen toimitusaika noin 21 päivää. Mikäli ilmoitettu toimitusaika jostain syystä ylittyy, saat siitä erillisen ilmoituksen sähköpostiisi.

Onko käytetyllä tuotteella takuu?

Kaikilla tuotteilla, myös käytetyillä puhelimilla, tableteilla ja tietokoneilla on aina 12kk takuu. Takuu hoituu suoraan meidän kauttamme, eli et voi huollattaa meiltä ostettuja tuotteita muualla. Jos huollatat tuotteen muualla, emme vastaa siitä mahdollisesti koituvista kustannuksista ja huollossa mahdollisesti tapahtuvista virheistä. Tuotteen lähettäminen takuuhuoltoon tai takuuvaihtoon on aina maksutonta. Kysy tätä varten asiakaspalvelustamme palautustunnus, jonka avulla voit laittaa tuotteen veloituksetta takuuhuoltoon.

Koskeeko takuu myös laitteen akkua?

Kyllä, myös akulla on 12kk takuu. Käytetyissä tuotteissa akun kunto vastaa vähintään 80% uuden vastaavan kunnosta ja jos se takuun aikana heikkenee merkittävästi, akku vaihdetaan veloituksetta uuteen. 

Mitä tarkoittaa käytetty B?

Tuote on käytetty, eli se ei ole uudenveroisessa  kunnossa. Tuotteessa saattaa olla pieniä kosmeettisia jälkiä, jotka eivät kuitenkaan vaikuta normaaliin käyttöön vaan tuote toimii 100% normaalisti. Näyttö ei ole halki, tuotteessa ei ole halkeamia tai suuria naarmuja. Tuotteissa on normaalia kosmeettisia jälkiä, joita koituu normaalista tuotteen käyttämisestä.

Voinko saada tuotteista kuvia?

Totta kai! Voit laittaa meille viestiä, että mistä tuotteesta haluaisit kuvia, niin lähetämme niitä sinulle. Otathan huomioon, että kuvattavan tuotteen tulee olla meillä varastossa, eli toimitusajan 1-3 arkipäivää.

Miten voin lähettää palautetta?

Palautetta voit lähettää helposti etusivumme vasemmasta laidasta
klikkaamalla “Ota yhteyttä”. Näin sinulle avautuu tyhjä lomake, jonka
täytettyäsi klikkaat “Lähetä” ja palautteesi on vastaanotettu! Vastaamme sinulle tarvittaessa takaisin, yleensä 24 tunnin kuluessa.

Haluaisin lisätietoa tuotteesta tai tarvitsen apua, miten toimin?

Mikäli sinulla on kysyttävää koskien tuotteitamme tai hintoja, ota
yhteyttä lähettämällä viestisi osoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi, tai täytä yllä mainittu lomake ja pyrimme vastaamaan kaikkiin viesteihin 24h kuluessa.

Kuinka seuraan tuotelähetystäni?

Etusivumme oikealla puolella löydät kohdan “tilausseuranta”.
Klikkaamalla tätä, pääset syöttämään sähköpostisi sekä ostosi
yhteydessä saamasi tilausnumeron, jolla pääset tarkistamaan, missä
kohtaa toimituksesi on saapumassa. Lähetystä voit seurata suoraan myös Postin tai Matkahuollon sivuilta, jonne voit kirjoittaa meiltä saamasi lähetystunnuksen.

Voinko noutaa tuotteita varastosta?

Voit noutaa tuotteen toimipisteestämme erikseen sovittuna ajankohtana. Varastonoudot on ostettava ensin verkkokauppamme kautta ja maksettava verkkopankissa. Emme luovuta laskulla ostettuja tuotteita paikan päällä. Laskulla ostetut tuotteet lähetetään vain ja ainoastaan laskussa ilmoitettuun osoitteeseen ja ennalta hyväksyttyyn toimipisteeseen. Verkkopankkimaksuissa ilmoitamme sähköisesti, kun tuote on valmis noudettavaksi. Tarkan noutoajankohdan voit sopia asiakaspalvelumme kanssa, ottamalla yhteyttä sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@halpis.fi

Käytettyjen puhelimien, tablettien ja tietokoneiden kuntokuokitukset

1) UUSI

Uusi tarkoittaa nimensä mukaisesti uutta, eli tuote on täysin uusi ja kyttämätön. Tuote toimitetaan valmistajan alkuperäisessä pakkauksessa eikä tuotetta ole ikinä käytetty. Mahdolliset suojat, kelmut jne. ovat vielä päällä. Tuotteet on usein kuitenkin tarkastettu ja testattu. Tuotteilla on normaali 12kk takuu, joka koskee myös akkua.

2) HUOLLETTU

Huollettuja tuotteita ovat pääsiassa Nokian perusmallit, joita valikoimassamme on yli 200 kappaletta. Huollettu tarkoittaa sitä, että tuote on tarkastettu kolmannen osapuolen toimesta, siihen on mahdollisesti vaihdettu uusia osia, kuten kaikki vialliset ja kuluneet osat. Akku on vaihdettu uuteen ja tuote on kaikin puolin uudenveroinen, eikä tuotetta ole huoltamisen jälkeen käytetty. Tuote on kuitenkin meillä testattu, eli sen perustoiminnon, kuten puhelut ja kielivalinta on tarkistettu. Tuotteilla on normaali 12kk takuu, joka koskee myös akkua. 

3) KUIN UUSI

Nimensä mukaisesti Kuin uusi kuntoluokka tarkoittaa sitä, että puhelin, tabletti tai tietokone on uuden veroisessa kunnossa. Tuotteessa ei ole näkyviä kosmeettisia jälkiä eikä naarmuja ja tuotetta on tuskin edes käytetty. Kuin uusi kuntokuokan tuotteissa myös akku on usein lähellä 100% uuden vastaavan akun kapasiteetista, ellei jopa tasan 100%.  Vaikka puhelimet ovatkin kuin uusia, ne toimitetaan silti ilman valmistajan alkuperäistä pakkausta hyvin pakattuina erilliseen puhelimille ja tableteille tarkoitettuun pakkauslaatikkoon, jotta ne säilyvät kuin uusina myös matkan aikana. Tuotteilla on normaali 12kk takuu, joka koskee myös akkua.

4) ERITTÄIN HYVÄ

Seuraavana käytettyjen puhelimien, tablettien ja tietokoneiden kuntoluokassa on erittäin hyvä. Erittäin hyvä eroaa kuin uudesta siinä, että tämän kuntoluokan mallissa sallitaan pienet jäljet. Pienet jäljet ovat kuitenkin melko huomaamattomia, eikä niitä liiammin huomaa, ellei esimerkiksi puhelinta tarkastele kirkkaassa valossa. Erittäin hyvä kuntoisessa tuotteessa akun kunto on myös usein paljon parempi, kuin 80% vähimmäisvaatimus. Tuotteilla on normaali 12kk takuu, joka koskee myös akkua.

5) HYVÄ

Kolmantena ja kaikkein yleisin ja suosituin kuntoluokitus on hyvä. Tämän kuntoluokituksen käytetyt puhelimet, käytetyt tabletit ja käytetyt tietokoneet ovat edelleenkin täysin testattuja sekä 100% toimiva. Hyvä kuntoluokitus sallii sen, että tuotteessa on enemmän näkyviä jälkiä, kuin esimerkiksi erittäin hyvässä. Hyvä kuntoluokituksen tuotteessa ei kuitenkaan saa olla syviä naarmuja, halkeamia tai muita isoja fyysisiä vahinkoja. Muuten tuote menee alempaan kuntoluokkaan. Myös tässä kuntoluokassa akun on testattu ja niiden kunto on vähintään 80% uuden vastaavan akun kunnosta. Jos akun kunto heikkenee 12kk takuun aikana, se vaihdetaan veloituksetta uuteen. Tuotteilla on normaali 12kk takuu, joka koskee myös akkua.

6) KOHTALAINEN

Tässä kuntoluokassa puhelimessa sallitaan paljon naarmuja sekä kulumista ja käytön jälkeä. Edelleenkin myös kohtalaisessa kunnossa olevat tuotteet on aina tarkistettu ja ne ovat 100% toimiva. Tähän kuntoluokkaan ei kuitenkaan sallita ihan mitä tahansa, vaan tuotteen on edelleen oltava fyysisesti ehkä, ei saa olla syviä naarmuja, halkeamia tai näytössä säröjä. Kohtalaisessa kunnossa olevat tuotteet ovat vain yleisesti olleet hieman kovemmalla käytöllä, kuin normaalisti. Tuotteilla on normaali 12kk takuu, joka koskee myös akkua.


Matkahuolto
Bussipaketti7,95€
Pikapaketti14,95€
Kotijakelu14,95€
Posti
Postipaketti 6,95€
Toimitus kirjeellä 1,95€ / 3,95€
Kotiinkuljetus 14,95€
Maksutavat
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä

Tilaukset tehdään kotisivuillamme olevan ostoskorin avulla. Myös sähköpostilla tilaaminen on mahdollista. Emme ota vastaan tilauksia puhelimitse. Alle 18-vuotiaan on pyydettäessä annettava huoltajansa yhteystiedot, jotta voimme varmistaa huoltajan suostumuksen kauppaan. Hyväksymällä toimitusehdot hyväksyt Halpis Group Oy:n tietosuojaselosteen.

Asiakkaan tarkastusvelvollisuus

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen vastaanotettuaan sen ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja – ehtoihin ennen käyttöönottoa. Mikäli tässä tarkastuksessa havaitaan tuotteessa jotakin vikaa, on asiakkaan välittömästi otettava yhteyttä sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu(a)halpis.fi. Jos vika on ilmennyt tässä tarkastuksessa ja viasta ilmoitetaan kuitenkin vasta myöhemmin, takuu ei välttämättä korvaa ongelmaa, koska siitä ei ilmoitettu ajoissa.

Takuuehdot

Asiakkaan on ilmoitettava aina viasta osoitteeseen asiakaspalvelu(a)halpis.fi, jolloin hän saa toimintaohjeet seuraavista toimista.

Tuotteillamme on kuuden (6) kuukauden takuu, mutta takuuaika kannattaa aina tarkistaa tuotekuvauksesta. Takuu alkaa aina ostohetkestä (Postin kautta toimitettavat tuotteet). Viallinen tuote vaihdetaan vastaavanlaiseen tuotteeseen, jonka takuu ei ala uudestaan, vaan korvattavan tuotteen takuu jatkuu loppuun asti. Takuumme ei kuitenkaan korvaa normaalia kulumista tai asiakkaan virheistä aiheutuneita vikoja. Lue aina tuotteen mukana toimitetut ohjeet huolellisesti läpi, ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuukorjauksessa voi mennä tarvittavasta korjauksesta riippuen parista päivästä muutamaan kuukauteen.

Takuu ei korjaa fyysisiä vahinkoja, joiden voidaan olettaa aiheutuneen käyttäjän toiminnasta.

Palautusoikeus

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Joillakin tuotteilla ei ole niiden luonteen vuoksi palautusoikeutta, katso tarkemmin rajoitukset palautusoikeudessa.

Lue ensin huolellisesti palautus- ja vaihtamisehdot. Tämän jälkeen täytä tämä lomake ,jonka liität mukaan lähetykseen kuitin kanssa.

Tilauksen perumisesta on aina ilmoitettava.

Ilmoitettava halusta perua kauppa. Asiakkaan on ilmoitettava halustaan palauttaa tai perua tilaus. Mikäli asiakas jättää tuotteen noutamatta postista, on hänellä 14 päivää aikaa, laskettuna siitä, kun paketti on palautunut meille, ilmoittaa halustaan perua kauppa. Mikäli asiakas jättää ilmoittamatta palauttamisesta tai peruutuksesta ja 14 päivää on kulunut siitä, kun paketti on palautunut meille, kauppaa ei enää peruta. Saadakseen tuotteen takaisin itselleen, on asiakkaan maksettava postikulut. Myös tällöin asiakkaan maksettavaksi tulevat palautumisesta aiheutuneet postikulut (10 euroa).

Emme vastaa asiakkaan laiminlyönneistä aiheutuneista mahdollisista laskujen muistutusmaksuista tai muista maksuista, joita aiheutuvat, kun asiakas ei peruuta tilaustaan oikealla tavalla.

Tutustumisoikeus Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin myymälässä. Tuotteen käyttöönotto ja käyttäminen tarkoittaa kaupan peruutusoikeuden menettämistä. Etenkin naarmut laitteissa, joita ei tule normaalista käytöstä kun laitteeseen tutustutaan. Käyttöönotolla tarkoitetaan esimerkiksi sovellusten lataamista, urheilemista vaatteissa ja muuta, mitä ei myymälässäkään tehdä.

  • Akun voi asettaa paikalleen ja navigoida valikossa
  • Lisävarusteiden kuten muistikortin ja kuulokkeiden pitää olla käyttämättömiä.
  • SIM-korttia ei saa asettaa laitteseen.
  • Laitteseen ei saa asentaa soittoääniä eikä tallentaa numeroita tai kuvia.
  • Laitteeseen ei saa olla tallennettuna yhtään mitään.
  • Laitteessa ei saa olla naarmuja.

Mikäli tuote ei ole jälleenmyyntikunnossa tai asiakas on laiminlyönyt huolenpitolvelvollisuutensa, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen aina tuotteen täyteen hintaan asti. Korvaus on aina vähintään 35% tuotteen hinnasta.

Tilauksen peruuttaminen maksullista

Mikäli asiakas haluaa perua tilauksen ja tuotteet on jo lähetetty, tulee asiakkaan maksettavaksi lähetyksen takaisin lähettämisestä aiheutuneet postikulut. Mikäli tilausta tehdessä ei ole ollut postikuluja, kulut määräytyvät Itellan laskureiden mukaan. Asiakkaan tulee itse maksaa postitus takaisin, jos hän haluaa perua kaupan.

Jos asiakas kuitenkin lähettää tilauksen takaisin asiakaspalautuksena, vähennetään postikulut hänelle mahdollisesti maksettavasta hyvityksestä tai laskulla ostettaessa postikulut jätetään laskulle, jolloin ne tulee maksaa. Asiakaspalautuksena palautettujen tilausten palautuskulut ovat 10 euroa.

Tuotteen vaihtaminen ja takuuhuoltoon lähettäminen säilyy edelleen maksuttomana.

Tilauksen lähettäminen takaisin

Pakkaus on aina lähettäjän vastuulla. Jos tuotteeseen kuuluu alkuperäinen kotelo, pitää tuote lähettää alkuperäisessä kotelossa/laatikossa, niin että se on vielä toisen laatikon tai rahtipussin sisällä. Osoitekorttia ei saa liimata alkuperäiseen pakkaukseen. Tällöin emme hyväksy kyseistä pakkausta ja asiakas on korvausvelvollinen. Mikäli tuote häviää tai vaurioituu palautuksen yhteydessä, asiakas on korvausvelvollinen. Mukaan on liitettävä kaikki tuotteeseen kuuluvat oheistavarat. Mikäli asiakas palauttaa käytetyn tuotteen, joka on edellä mainittujen ehtojen vastainen, on hänen korvatta vähintään 35% tuotteen hinnasta, sekä maksettava palautuskulut.

Palautettavan tuotteen on oltava samanlaisessa kunnossa kun saapuessaa, ja vaatteissa täytyy olla laput ja merkit paikallaan.
Jos tuotteita palautetaan useampia, on ne kaikki lähetettävä samalla kertaa. Jos tuotteet lähetetään erikseen, perimme postikulut asiakkaalta.

Palautusosoite on:

Halpis Group Oy
Saksalanraitti 122
48810 Kotka

Rajoitukset palautusoikeudessa:

Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla, kuten hajuvesillä ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Tämä koskee myös muistikortteja.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet. Jos tuotteessa on havaittavissa selkeä virhe, tulee tästä ilmoittaa asiakaspalveluun viipymättä, jolloin palautus on mahdollinen.

Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Jos elektroniikkaa on käytetty eikä se ole enää samassa kunnossa kuin saapuessa asiakkaalle, on asiakas velvollinen korvaamaan vähintään 35% tuotteen hinnasta ilman alennuksia.

HUOM! Jos annat tilausta tehdessäsi annat yrityksen nimen, katsomme, että tilaaja on yritys ja tällöin kuluttajan-suojalaki ei päde.

Tietosuoja

Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimittamiseen tai siinä esiintyvien epäselvyyksien tutkimiseen. Annettuun sähköpostiosoitteeseen voidaan lähettää uutiskirje ja muita tarjouksia, mikäli asiakas on tähän tilauksen yhteydessä suostunut. Tiedot säilyvät Halpis Group Oy:n tietokannassa, eikä tietoja luovuteta kolmannelle osapuolelle.
Kaupassamme on käytössä SSL-suojaus, joka suojaa selaimen yhteyden kauppaamme. Tämä tekee ostoksien tekemisestä turvallisempaa.

Maksutavat

Ostoksen tehdään euroissa. Meillä maksat Chekout Finland Oy:n tarjoamilla maksupanikkeilla. Näihin sisältyvät verkkopankit sekä myös lasku- ja osamaksumahdollisuudet. Maksutapa on asiakkaalle ilmainen.

Tuemme maksujenvälitystä seuraavien maksutapojen kanssa:

  • Nordea, Osuuspankki, Sampopankki, POP Pankit, Nooa, Aktia, Säästöpankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken ja Tapiolapankki, Joustoraha, APE Payment ja Neocard. Palvelun tarjoaa Checkout Finland Oy. Maksutapa on asiakkaalle maksuton.
  • Klarna, voit maksaa ostoksesi Klarna laskulla, ja saat 14 päivää maksu aikaa, ja voit haluessasi maksaa tuotteen erissä, alaken 8,95€/kk. Klarna laskun ehdot ja tarkemmat tiedot löytyvät alla olevista linkeistä. Tarjoamme myös Klarnan chekout -palvelun, jolloin pystyt maksamaan vain omalla sähköpostillasi, jos olet aiemmin käyttänyt Klarnaa.

Klarnan Laskuehdot
Klarnan Tilin ehdot

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusaika on 2-45 arkipäivää. Kaikki ennen kello 14:00 tehdyt ostokset pyritään lähettämään samana päivänä osoitteeseen, jonka asiakas tilausta tehdessään on ilmoittanut. Jos tuotteen kohdalla lukee ei varastossa, voi tuotteella kestää huomattavasti pidempään.

Kellojen toimitusaika on 7-25 arkipäivää.

Emme ole vastuussa vaikutuspiiriemme ulkopuolelta tulevista viivästyksistä toimitus aikoihin. Jos lähetys viivästyy oleellisesti kuljetuksessa aiheutuneiden viivästysten johdosta, voit olla yhteydessä Itella Posti Oyj:hin.

Toimitustapa

Verkkokaupassamme sinulla on käytössä seuraavat toimitustavat :

  • Voit noutaa tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi automaatista heti. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Lähetys kuljetetaan ilmastoystävällisesti.
  • Nouto postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi postista heti saapumispäivänä klo 16 jälkeen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä.
  • Postin kotiinkuljetus. Pienemmät paketit toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella.
  • Toimitus kirjeenä. Lähetys toimitetaan yleensä seuraavana arkipäivänä postilaatikkoon.

Myös Matkahuollon palvelut ovat nyt käytössäsi.

Digitaalisessa muodossa olevat tuotteet

Osa tuotteistamme saattaa olla digitaalisessa muodossa, kuten ohjelmistot ja pelit. Asiakkaalle ei tällöin toimiteta laisinkaan fyysistä tuotetta, vaan koodi tai koodin sisältävä kuva lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköposti osoitteeseen. Koodeja ei lähetetä erikseen pyydettyyn osoitteeseen. Sähköpostiosoitteen on oltava voimassa oleva, ja emme vastaa kadonneista sähköpostiviesteistä. Tuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän vaihto- ja palautusoikeutta. Tuotteet voidaan käyttää ainoastaan kerran, joten olethan varma tilausta tehdessäsi, että tietokoneesi täyttää kaikki tuotteen minimivaatimukset. Palautusoikeuden eväämisestä huolimatta, takaamme kaikkien digitaalisten tuotteiden aitouden ja toimivuuden täysin.

Muuta

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta ei toimitusta. Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden.

Pidätämme oikeuden perua kaupan jos toteamme että samaan postiosoitteeseen on tehty useita tilauksia postiennakolla, noutamatta niitä. Sama koskee myös IP osoitetta ja tilauksia samaan postiosoitteeseen, mutta ne on aina asiakkaan aloitteesta peruttu. Tälläisessä tilanteessa asiakaspalvelu ottaa yhteyttä asiakkaaseen, ja tilaus on maksettava verkkopankilla, laskulla, tai ennakkomaksulla. Jos asiakas ei tähän suostu, tilaus perutaan.

Riitatapaukset ratkaistaan Kotkan käräjäoikeudessa.

Halpis.fi pidättää oikeudet toimitusehtojen muutoksiin.